plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۲۶۷۷۸

انتقاد صریح یک نماینده مجلس از مدیریت راهپیمایی اربعین

حجة الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه دولت سیزدهم اولین سالی است است که اربعین را مدیریت می کند و نتوانست مدیریت و تعاملات لازم را به خوبی برقرار کند، تصریح کرد: مشکل اصلی این اتفاقات در داخل است؛ عدم برنامه‌ریزی در استان‌ها و عدم توان کشوری باعث شد مسئولان نتوانند تعاملات را درست انجام دهند و به خوبی در این مورد اطلاع رسانی کنند.
انتقاد صریح یک نماینده مجلس از مدیریت راهپیمایی اربعین
به گزارش ایصال نیوز، ازدحام مرزهای ایران و عراق و بسته شدن مرزها، راهپیمایی اربعین امسال را که برای اولین بار پس از دوران کرونا برگزار شد، با یک مشکل جدی مواجه کرد.

در این خصوص حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی(از شهرهای استان کرمانشاه) در مجلس گفت: مسئله اصلی این است که زیرساخت عراقی‌ها و حتی ما مناسب نبود و مدیریت استانی و کشوری جای بحث بسیار دارد؛ از سویی گیت‌های عراقی بر خلاف تعدادهای پیت های ما، کم بود و در مقابل جمعیت زیادی در مرزهای ما بودند که پشت گیت‌های عراقی ها می‌ماندند و در نهایت دیدیم که این اتفاقات چطور موجب آزار و اذیت زوار ایرانی شد.

وی با بیان اینکه اما نیمی از مشکل آن سوی مرز هم بود و زیر ساخت ها در عراق مناسب نیست، افزود: بعد از مشکل کمبود گیت ها، مشکل آب و غذا پیش آمد که این مسئله‌ی مهمی است؛ اما باید بدانیم عراقی‌ها معمولا از یازدهم صفر به بعد موکب‌های اصلی خود را بر پا می‌کنند.  اما تصور ما این است که موکب‌ها از روز اول صفر دایر است و به این خاطر مردم انتظار پذیرایی از سوی عراقی ها دارند.

حسینی کیا با بیان اینکه بخشی دیگر از مشکلات، عدم اطلاع رسانی برای زوار بود، یادآور شد: از سوی دیگر، همانگونه که گفته شد در مرز نتوانستیم با عراقی‌ها تعامل جدی داشته باشیم تا زوار ورود و خروج مناسبی داشته باشند. البته امروز شنیدیم رفت و آمد افراد روان‌تر شده است.

*مسئولان باید برای برگشت زوار برنامه‌ریزی کنند
 
وی اظهار داشت: اربعین نزدیک است و هنگام بازگشت زائرین قطعا در مرزها با ازدحام جمعیت زیادی روبرو می‌شویم. امروز مسئولان باید برای برگشت زوار برنامه‌ریزی کنند؛ باید برای خودرو های پارک شده در مرزها و پذیرایی زائرین، از جمله تأمین آب خنک تدبیر شود تا دوباره مشکلات تکرار نشود.

*مشکل اصلی اتفاقات در داخل است
 
حسینی کیا افزود: مشکل اصلی این اتفاقات در داخل است؛ عدم برنامه‌ریزی در استان‌ها و عدم توان کشوری باعث شد مسئولان نتوانند تعاملات را درست انجام دهند و به خوبی در این مورد اطلاع رسانی کنند.

*دولت سیزدهم نتوانست مدیریت و تعاملات را به خوبی برقرار کند
 
وی در پایان گفت: دولت سیزدهم اولین سالی است است که اربعین را مدیریت می کند و نتوانست مدیریت و تعاملات لازم را به خوبی برقرار کند./جما ران

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما