plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۶۷۰۶

کیفرخواست بازپرس پرونده ضرب وشتم یک خبرنگار صادر شد

بر اساس پیگیری های انجام شده، برای بازپرس پرونده ضرب و شتم خبرنگار صبح نو توسط حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شد. بازپرس در رسیدگی به شکایت شاکی، مرتکب اهمال در انجام وظیفه و تخلف در قوانین موضوعه شده است.
کیفرخواست بازپرس پرونده ضرب وشتم یک خبرنگار صادر شد
به گزارش ایصال نیوز، سال گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر این که خبرنگاری که برای تهیه گزارش از فرایند واکسیناسیون کرونا به مجموعه ورزشی ساعی مراجعه کرده بود با ضرب و شتم حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه و دچار شکستگی شدید در ناحیه دست شد.

پس از این اتفاق، خبرنگار علیه فرد خاطی طرح شکایت می کند. مدتی بعد، خبرنگار مورد اشاره در فضای مجازی اعلام کرد قرار نهایی دادسرا مبنی بر قرار منع تعقیب صادر و ابلاغ شده است.

اما این پایان ماجرا نبود و موضوع با دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای از طریق دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت. پس ازصدور قرار منع تعقیب از سوی بازپرس، شاکی انتظامی به این رای اعتراض می کند و پرونده به دادسرای انتظامی قضات ارجاع می شود.

در پی بررسی پرونده در دادسرای انتظامی قضات، نهایتا مشخص شد که بازپرس در رسیدگی به این پرونده تخلف کرده است و برای وی پرونده ای جداگانه تشکیل می شود.

درهمین زمینه پیگیری های مرکز رسانه قوه قضاییه نشان می دهد پرونده شکایت خبرنگار از حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران تشکیل و در ابتدا برای ان قرار منع تعقیب صادر شده است و در رسیدگی به این پرونده تخلفاتی از سوی بازپرس پرونده، بعد از شکایت شاکی انتظامی، حسب دستور دادستان قضات پرونده محلی (پرونده محاکماتی) از دادسرای ناحیه یک بازپرسی مطالبه می شود.

بنابر این گزارش؛ با بررسی پرونده محلی مشخص شد بازپرس در رسیدگی به شکایت شاکی انتظامی مرتکب اهمال در انجام وظیفه، تخلف در قوانین موضوعه شده است. طبق آیین دادرسی کیفری رسیدگی به پرونده باید با دقت و سرعت انجام شود و شهود پرونده به موقع احضار شوند که این امور از سوی بازپرس پرونده انجام نشده است.

به دلیل تخلفات انجام شده از سوی بازپرس، پرونده وی از سیر مراحل قانونی با صدور کیفرخواست به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شده و دادگاه پس از اخذ دفاعیات از بازپرس،حکم صادرخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پیگیری های مرکز رسانه قوه قضاییه از آخرین وضعیت پرونده ضرب و شتم خبرنگار از سوی حراست دانشگاه علوم پزشکی،حاکی از آن است که در تاریخ ۹ مرداد ماه قرار منع تعقیب متهم از سوی شعبه ۱۰۵۲ کارکنان دولت نقض و پرونده برای بررسی مجدد به دادسرا ارجاع شده است./میز ان

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما