plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۲۶۶۵۷

قیمت گوشی‌های جدید آیفون به رغم تورم، ثابت ماند

جدیدترین سری آیفون‌های اپل مجهز به دوربین‌هایی با کیفیت بهتر، پردازنده‌های سریع‌تر و باتری‌های بادوام‌تر علیرغم فشار تورمی با «قیمت‌های مشابه مدل‌های سال گذشته» معرفی شدند.
قیمت گوشی‌های جدید آیفون به رغم تورم، ثابت ماند
شرکت اپل روز چهارشنبه هفت سپتامبر از محصولات خود از جمله چهار گوشی موبایل، چند نمونه ساعت (اپل واچ) و ایرپاد رونمایی کرد.

بخش زیادی از این رویداد به معرفی اپل واچ [ساعت‌های اپل] اختصاص داشت به‌طوری که نسل جدید ساعت هوشمند اپل در این رویداد با عنوان اپل واچ سری هشت رونمایی شد.

در این بخش، اپل روی سلامت زنان بیشتر تمرکز داشت به‌طوری که سنسور دمای بدن به این موضوع اختصاص دارد. این ساعت می‌تواند تغییرات دما تا یک دهم سانتی‌گراد را ردیابی کند و ارزیابی دما هر پنج ثانیه یکبار انجام می‌شود. اپل می‌گوید این سنسور می‌تواند دمای بدن در طول شب را نیز ردیابی کند و زنان طبق آن می‌توانند چرخه دقیق تخمک‌گذاری خود را بررسی کنند.

AP Photo

از سوی دیگر این ساعت امکان تشخیص تصادف را نیز دارد که می‌تواند به سرعت خدمات اورژانس را مطلع کند. اپل واچ در سری جدید تغییر زیادی نسبت به سری قبل نداشت و در دو نسخه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر عرضه می‌شود.

اندازه نمایشگر این ساعت نیز کمی افزایش یافته است و به ۱.۹۹ اینچ رسیده است. عمر باتری این نسخه ۱۸ ساعته است اما در حالت کم مصرف عمر باتری به ۳۶ ساعت افزایش پیدا می‌کند. قیمت این ساعت هوشمند بر اساس نسخه مجهز به جی‌پی‌اس یا سلولار ۳۹۹ و ۴۹۹ یورو است.

اپل واچ اس‌ای دو (SE 2) نیز در این رویدا معرفی شد که نسبت به نسل پیشین یعنی مدل اس‌ای بهبودهایی پیدا کرده است.

آسوشیتدپرس

در این رویداد اپل واچ اولترا نیز معرفی شد که نمایشگر بزرگتر و باتری قدرتمندتری دارد. این ساعت قابلیت‌های ویژه‌ای برای ورزشکاران مخصوصا ورزشکاران حرفه‌ای از جمله دوچرخه‌سواران و کوهنوردان دارد. این ساعت استفاده در محیط‌های باز را بیشتر هدف قرار داده است.

AP Photo


عمر باتری این ساعت تا ۶۰ ساعت پیش‌بینی شده است که برای طبیعت‌گردی مناسب ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر این ساعت هوشمند امکاناتی را در اختیار غواصان قرار می‌دهد تا اطلاعاتی را درباره عمق آبی که در آن شنا می‌کنند دست پیدا کنند. قیمت این مدل از ساعت هوشمند اپل ۷۹۹ دلار ذکر  شده است.

اپل همچنین امروز از هدفون بی‌سیم جدید (ایرپاد) خود با نام ایرپاد پرو دو رونمایی کرد.

AP Photo

این شرکت تاکید کرد که هدفون جدید نسبت به نسخه‌های قبلی قابلیت بهتری برای حذف نویز دارد. از سوی دیگر این ایرپاد از قابلیت صدای سه بعدی هم پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید که عمر باتری این ایرپاد نیز بهبود یافته و با هر بار شارژ می‌توان به‌طور یکپارچه شش ساعت موسیقی گوش کرد. قیمت این محصول طبق گفته اپل ۲۴۹ دلار است.
 

آیفون‌های جدید چه ویژگی‌هایی دارند؟

شرکت اپل در انتهای رویداد امروز خود چهار گوشی آیفون ۱۴ را نیز معروفی کرد.
آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس چهار گوشی بودند که از آن‌ها رونمایی شد. آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس مشخصات فنی یکسانی دارند اما نمایشگرهای آن‌ها ۶.۱ و ۶.۷ اینچی است. این دو مدل بسیار شبیه آیفون ۱۳ است و تنها پردازنده آن کمی بهبود یافته است. دوربین‌های این دو گوشی شامل دو دوربین در پنل پشتی است که کیفیت آن ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

سرعت عکاسی در شب در دوربین‌های این دو مدل بهتر شده است. در ضبط ویدئو نیز قابلیتی به اسم «اکشن مود» اضافه شده است تا لرزش‌های شدید حین ضبط یک رویداد خاص یا مثلا در حین دویدن را به کمترین حالت برساند. قیمت پایه آیفون ۱۴، ۸۰۰ دلار است. از سوی دیگر گوشی آیفون ۱۴ پلاس جایگزین نسخه‌های مینی آیفون شده است. قیمت آیفون ۱۴ پلاس نیز ۹۰۰ دلار اعلام شده است. هر دو گوشی نیز از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند.

AP Photo

اما شرکت اپل از قدرتمندترین نسل گوشی‌های خود یعنی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس نیز رونمایی کرد که هر دو مجهز به تراشه‌ای جدید هستند.

این دو گوشی، سه دوربین در پنل پشتی خود دارند که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است. اپل می‌گوید این دو گوشی در ضبط ویدئوها در شب عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی دارند.

AP Photo

از نظر ظاهری مهمترین تغییر در این دو گوشی در پنل جلویی رخ داده است جایی که ناچ [بریدگی] جای خود را به حفره‌ای شامل دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره‌ داده است. روی این حفره برخی اعلانات و هشدارها هم نمایش داده می‌شود.

در واقع این حفره کپسولی پویا است که اپل نام آن را جزیره پویا نامیده است. نمایشگر آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی است و اندازه این نمایشگر در آیفون ۱۴ پرو مکس به ۶.۷ اینچ می‌رسد. با این حال نمایشگر هر دو ۱۲۰ هرتزی است.

شرکت اپل مدعی است که نسل جدید گوشی‌هایش می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق شش متری آب باقی بماند و دچار مشکل نشود.

قیمت پایه آیفون ۱۴ پرو ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرومکس ۱۰۹۹ دلار معرفی شده است. هر دو گوشی مجهز به سیستم ارتباط ماهواره‌ای نیز هستند./یو رو 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما