plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۲۶۵۳۴

بهترین نوشیدنی برای افراد دیابتی چیست؟

دیابت نوع دو می تواند خطرناک باشد؛ اگر سطح قند خون کنترل نشود. محققان بهترین نوشیدنی که به افراد دیابتی بیشترین کمک را در مواجهۀ مطلوب با دیابت می‌کند معرفی کردند.
بهترین نوشیدنی برای افراد دیابتی چیست؟
به گزارش ایصال نیوز، بررسی ها نشان می دهد که دیابت نوع دو بسته به نوع واکنش و رفتار شما، می تواند خوش خیم یا مخرب باشد. تهدید اصلی دیابت نوع دو زمانی است که با بی توجهی و سهل انگاری، سطح بالای قند خون را نادیده بگیرید، در این حالت شما با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. اما اگر اقداماتی را برای کنترل دیابت تمهید کنید، دیابت نوع دو به ندرت بر زندگی شما تأثیر منفی می گذارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، یک نوشیدنی بر دیگر نوشیدنی ها برتری دارد و آن «آب» است.

بر اساس تحقیقات مؤسسه دیابت انگلستان، نوشیدن آب از هر جهتی بهترین نوشیدنی برای افراد مبتلا به دیابت است و از آنجایی که آب، کربوهیدرات یا کالری ندارد، نوشیدنی ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت به شمار می رود.

مطالعات همچنین نشان داده اند که نوشیدن آب می تواند به کنترل سطح گلوکز (قند) در خون کمک کند.

نتایج یک مطالعه قابل توجه که اخیراً منتشر شده است نشان داد که افزایش مصرف آب، می تواند از بروز هیپرگلیسمی و متعاقب آن دیابت نوع دو جلوگیری کند یا به آن‌را به تاخیر بیاندازد.

در این بررسی شرکت‌کنندگانی که بیش از یک لیتر آب در روز مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که کمتر از نیم لیتر آب در روز می‌نوشیدند، 28 درصد کمتر در معرض ابتلا به هیپرگلیسمی جدید بودند.

محققان همچنین بر هورمون وازوپرسین (هورمون ضد ادرار) که در هنگام کم آبی افزایش می یابد به عنوان یک عامل خطر بالقوه برای هیپرگلیسمی و دیابت بالا تاکید دارند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که افزایش مصرف آب می تواند احتمال افزایش سطح وازوپرسین را کاهش دهد. بدن دیابتی زمانی که سطح گلوکز خون بالا است به مایعات بیشتری نیاز دارد و این می تواند منجر به تلاش کلیه ها برای دفع قند اضافی از طریق ادرار شود.

آب، سطح گلوکز خون را افزایش نمی دهد، به همین دلیل، بسیار مفید است، بنابراین دیابتی هایی که از قند خون بالا رنج می برند بیشتر آب بنوشند، زیرا می تواند گلوکز و قند بیشتری را از خون دفع کند.

افراد مبتلا به دیابت پنهان همچنین در معرض خطر کم آبی بدن قرار دارند، اما این با افزایش سطح گلوکز خون ارتباط معناداری ندارد.

علائم دیابت نوع 2 عبارتند از:

تکرر ادرار کردن (به خصوص در شب)

احساس تشنگی

احساس خستگی بسیار

کاهش وزن غیر معمول

تأخیر در التیام زخم ها

تاری دید

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما