plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۲۶۵۰۶

مهر و آبان خشک و کم بارشی در پیش است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و رصدهایی که روی سامانه‌های هواشناسی انجام داده‌ایم، مهر و آبان خشکی را در پیش داریم اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم منابع آبی شهر تهران را در شرایط پایدار نگه داریم.
مهر و آبان خشک و کم بارشی در پیش است
به گزارش ایصال نیوز، بهزاد پارسا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا درباره تمهیدات و پیش‌بینی‌های انجام شده برای تامین آب تهران در پاییز اظهار کرد: هر چند تاکنون پیش‌بینی شده که بارش‌ها از آذرماه آغاز می‌شود اما هرچه به فصل پاییز نزدیک‌تر شویم، پیش‌بینی‌ها قطعیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه ‌ریزی شده تا مشکلی برای تامین آب تهران در پاییز نداشته باشیم اما با این حال از تمام شهروندان درخواست می‌کنیم تا با رعایت صرفه‌جویی و همکاری، شرایطی را فراهم آورند تا پاییز را نیز بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این‌که امسال با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از سال گذشته انجام شده بود، سال کم‌آبی داشتیم اظهار کرد: امسال دومین سال متوالی کم‌آبی است که تهران با کاهش منابع روبه‌رو بوده و براساس آخرین آمار امسال تا امروز میزان بارندگی‌های تهران ۲۰۸ میلی‌متر ثبت شده است.

پارسا با بیان این‌که این عدد نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد منفی بوده است، تاکید کرد: از این ۲۰۸ میلی‌متر ۲۸ میلی‌متر آن مربوط به سامانه مونسون بوده است.

به گفته وی، در حال حاضر سدهای استان تهران ۴۹۰ میلیون مترمکعب حجم ذخیره دارند که نسبت به تراز نرمال ۴۰ درصد منفی است.

او با بیان این‌که با مدیریت خوبی که از سال گذشته آغاز شد و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که داشتیم، سناریوهای خوشبینانه و واقع‌بینانه‌ای را تدبیر کردیم و براساس آن تهران با شرایط پایدار آبی از پیک تابستان عبور کند، گفت: اکنون می‌توانیم بگوییم که پیک تابستان را پشت سر گذاشته‌ایم و برای یک ماه آینده برنامه‌ریزی شده تا این ماه نیز بدون مشکل سپری شود./ا یسنا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما