plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۲۶۴۱۶

مقتدی صدر با عذرخواهی از مردم عراق، خواستار پایان فوری درگیری ها شد

واکنش الکاظمی به سخنان مقتدا صدر
مقتدی صدر در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه که در نجف اشرف برگزار کرد گفت: طرفداران جریان صدر باید کاملا از مقابل پارلمان عقب‌ نشینی کنند و به تحصن خود پایان دهند. با پایان ففوری درگیری ها و بازگشت آرامش،مقررات منع آمد و شد در بغداد و سایر استان‌ها برداشته شد.
مقتدی صدر با عذرخواهی از مردم عراق، خواستار پایان فوری درگیری ها شد
به گزارش ایصال نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در کنفرانس مطبوعاتی که در منطقه حنانه نجف اشرف برگزار کرد ضمن عذرخواهی از مردم عراق بابت درگیری‌های رخ داده گفت: از مردم عراق عذر خواهی می کنم که در این جریانات خسارت های زیادی دیده‌اند.

وی افزود: عراق هم‌اکنون گرفتار فساد و خشونت است. رهبر جریان صدری تصریح کرد که اکنون از انقلاب جریان صدری انتقاد می کنم کما اینکه از انقلاب تشرین هم انتقاد کرده بودم، ریختن خون عراقی ها حرام است.

وی تاکید کرد که جریان صدر منظم و فرمانبردار است و اگر در 60 دقیقه آینده به تجمع خود پایان ندهند، من از آنها برائت می جویم، هواداران جریان صدری باید کاملا از مقابل پارلمان عقب‌نشینی کنند و به تحصن خود پایان دهند.

الصدر در پاسخ به سوالی درباره تماس با رهبران سیاسی عراق به السومریه گفت: هیچ تماسی با گروههای سیاسی در کار نیست. من برای همیشه، سیاست را کنار گذاشتم و دیگر سراغ آن نخواهم رفت».

وی همچنین تأکید کرد: «من مطیع امر مرجع خود، آقای حائری هستم».

واکنش الکاظمی به سخنان مقتدا صدر

به گزارش رسانه های عراقی، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق درباره سخنان ظهر امروز مقتدا صدر رهبر جریان صدر گفت: اقدام مقتدی صدر برای توقف خشونتها، بالاترین نماد از میهن دوستی و حفظ جان هموطنان است.

وی افزود: این سخنان مقتدا صدر همه طرف ها را در برابر یک مسئولیت اخلاقی و ملی جهت توقف تنش سیاسی و امنیتی و آغاز یک گفت و گوی سریع قرار می دهد.

واکنش رئیس جنبش فتح به سخنان مقتدا صدر

هادي العامری گفت: اقدام مقتدا صدر در پایان دادن به خشونت مسلحانه و عقب کشیدن طرفدارانش از منطقه سبز بغداد را شجاعانته و قابل تمجید و سپاس است.

هادي العامری افزود: از دولت و نیروهای چارچوب هماهنگی می خواهیم تا با جریان صدری برای اجرای درخواست های این جریان به شکل قانونی و دور از خشونت و زور همکاری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد همگان راه مقتدا صدر را در پیش گیرند و به منظور حفظ جان مردم و ریشه کنی فتنه، اقدام مشابه انجام دهند.

لغو منع آمد و شد در سراسر عراق و بازگشت آرامش

 به گزارش العالم، در حال حاضر نیروهای امنیتی عراق در منطقه سبز بغداد حضور دارند و آرامش به شهر بغداد بازگشته است.

با از سرگیری رفت و آمدها در پایتخت عراق و از میان برداشتن موانع بعد از لغو مقررات منع آمد و شد، آرامش به پایتخت بازگشته است.

طرفداران مقتدا صدر منطقه سبز را در کمتر از یک ساعت ترک کردند و نیروهای امنیتی عراق زمام امور را به دست گرفتند./العا لم 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما