plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۶۲۰۴

آغاز تحصن طرفداران جریان صدر در مقابل ساختمان دیوان عالی عراق

هواداران جریان صدر مقابل ساختمان دیوان عالی قضایی عراق در بغداد تجمع کرده و به منظور تحصن، در آنجا چادر زدند. دیوان عالی قضایی عراق با غیرقانونی خواندن این تحصن اعلام کرد تا اطلاع ثانوی مقر این دیوان تعطیل است.
آغاز تحصن طرفداران جریان صدر در مقابل ساختمان دیوان عالی عراق
به گزارش ایصال نیوز، این حرکت، دومین اقدام هواداران جریان صدر پس از حمله و تحصن سه هفته پیش، در ساختمان پارلمان این کشور محسوب می شود،

تحصن در پارلمان چند روز به طول انجامید تا اینکه صالح محمد العراقی، از افراد نزدیک به جریان صدر، هواداران این جریان را به ترک ساختمان پارلمان و ادامه تحصن در محوطه پارلمان فرا خواند.

خبرنگار العالم هم گزارش داد مسئول گردان السلام، نظارت بر تجمع امروز هواداران صدر در مقابل ساختمان دیوان عالی این کشور را بر عهده گرفته است.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از شورای عالی دادگستری خواسته است پارلمان را منحل کند. اما این شورا اعلام کرده است که امکان انحلال پارلمان را ندارد و مکانیسم های انحلال پارلمان در ماده 64 از قانون اساسی مشخص شده است.

سومریه نیوز هم گزارش داد؛ شورای دیوان عالی قضایی عراق امروز سه شنبه و در پی تحصن طرفداران صدر، با صدور اطلاعیه ای، با غیرقانونی خواندن این تحصن اعلام کرد تا اطلاع ثانوی مقر این دیوان تعطیل است و عواقب این اقدام بر عهده دولت عراق و جریان صدر است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما