plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۱

پنتاگون: استفاده از سلاح هسته‌ای به هیچ وجه قابل‌قبول نیست

مسکو: حمایت آمریکا از اوکراین جنگ را طولانی می‌کند
مقامات آمریکا باور دارند که استفاده از سلاح اتمی در جنگ اوکراین برای واشنگتن و دیگر کشورهای جهان قابل پذیرش است.
پنتاگون: استفاده از سلاح هسته‌ای به هیچ وجه قابل‌قبول نیست
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا (استراتکام) در یک گردهمایی دفاعی در پنتاگون گفت، استفاده از تسلیحات هسته‌ای عواقب سنگینی خواهد داشت.

گفتنی است؛ روز پنجشنبه، منابع خبری از دومین حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا اوکراین خبر دادند.

این درحالی است که روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر این حمله می‌دانند.

طبق گفته منابع این انفجار برای دومین بار در مجاورت نیروگاه اتمی زاپروژیا، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا طی پنجشنبه رخ داد.

برخی کارشناسان غربی نسبت به استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای ابراز نگرانی می‌کنند، اما مسکو این ادعاها را رد می‌کند.

ایگور ویشنفتسکی، معاون دفتر منع اشاره و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه گفت، آمریکا باید سلاح‌های هسته‌ای خود را از کشورهای ثالث خارج کند.

مسکو: حمایت آمریکا از اوکراین جنگ را طولانی می‌کند

به گزارش تی آر تی، ایوان نچایف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که حمایت نظامی ایالات متحده آمریکا از اوکراین باعث طولانی شدن درگیری‌ها می شود.

نچایف در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در پایتخت مسکو به جنگ اوکراین اشاره کرد و توجه را به این واقعیت جلب کرد که ایالات متحده اعلام کرد در ۸ اوت یک میلیارد دلار از اوکراین حمایت خواهد کرد.

نچایف، اعلام داشت: "حجم کل کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن تاکنون، به ۹.۸ میلیارد دلار و از سال ۲۰۱۴ تاکنون، به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. این وضعیت درگیری‌ها را شدت داده و کمکی به حل اختلافات نمی‌کند."

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما