plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۵۹۰۰
در مراسم بهره‌برداری از 34 نیروگاه برق آبی ترکیه

اردوغان: نیروگاه‌های برق آبی درآمد 2.7 میلیارد لیری برای ترکیه به همراه دارند

ترکیه دیگر بی‌آبی را تجربه نمی‌کند
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که 34 نیروگاه برق‌آبی که در ترکیه به بهره‌برداری رسید با سرمایه‌گذاری 16 میلیارد لیری ساخته شده و درآمد 2.7 میلیارد لیری برای این کشور به همراه دارند.
اردوغان: نیروگاه‌های برق آبی درآمد 2.7 میلیارد لیری برای ترکیه به همراه دارند
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیروز پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از 34 نیروگاه برق آبی که در مرکز کنگره و فرهنگ مجتمع بش‌تپه آنکارا برگزار شد شرکت کرد.

وی با بیان اینکه آب یکی از گرانبهاترین منابع جهان و بشریت است، تصریح کرد: منابع آبی برای زندگی، سلامت، توسعه و محیط زیست ضروری بوده و از بروز خشکسالی و فقر جلوگیری می‌کند.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: روند ساخت سد یوسف‌الی که سالانه 1.9 میلیارد کیلووات ساعت به ظرفیت تولید برق ترکیه کمک می‌کند، رو به اتمام است.

وی با یادآوری اینکه در سال 2003 با هموار کردن راه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه به منظور فعال سازی سریعتر پتانسیل برق آبی، گامی تاریخی برداشته شد، گفت: به این ترتیب ظرفیت تولید برق آبی کشور در مدت کوتاهی 2.5 برابر افزایش یافته و از 44 میلیارد کیلووات ساعت به 110 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

اردوغان همچنین افزود: هم اکنون 34 تاسیسات جدید به نیروگاه برق آبی کشور افزوده می‌شود، این 34 نیروگاه برق‌آبی کوچک و متوسط با سرمایه‌گذاری 16 میلیارد لیری ساخته شده‌اند و سالانه ارزش افزوده 2.7 میلیارد لیری برای اقتصاد ترکیه به همراه خواهند داشت.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: به لطف افزایش ظرفیت کل ذخیره آب ترکیه به بیش از 180 میلیارد متر مکعب، حتی در خشک‌ترین فصول سال نیز ترکیه دیگر بی‌آبی را تجربه نمی‌کند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما