plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۲۵۸۳۶
در سخنرانی روز عاشورا در بیروت

سیدحسن نصرالله: دستی که به سوی دارایی‌‎های لبنان دراز شود قطع می‌شود

لبنان و مردمش غارت ثروتشان را تحمل نمی‌‎کنند
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه همچنان مشتاقانه منتظر آینده ‎ای امیدوارکننده برای مردم لبنان هستیم و منتظر لبنانی قدرتمند، آزاد و عزیز هستیم که بتواند از حاکمیت و کرامت خود محافظت کند و بتواند ثروت طبیعی خود را استخراج کند، گفت: دستی که به سوی هر یک از دارایی‌های لبنان دراز شود، همان گونه که وقتی به سوی این سرزمین دراز شد قطع شد، در بحث نفت و مرزهای دریایی نیز قطع خواهد شد.
سیدحسن نصرالله: دستی که به سوی دارایی‌‎های لبنان دراز شود قطع می‌شود
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله در آغاز سخنان خود گفت: با شهروندان نیجریه که در مراسم عاشورا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، ابراز همدردی می‎کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فلسطین مسئله‎ای محوری است و ما از آمریکایی‎ها و ظالمان انتظار رحم و عدالت در این مورد نداریم، بیان کرد: ما به کسانی که مدعی عربیت هستند روی می آوریم، آنها در رابطه با خون های ریخته شده در کرانه باختری، قدس و غزه، کجا هستند؟

سید حسن نصرالله با بیان اینکه در عاشورای امام حسین (ع)، یاد شهدا و رزمندگان مقاومت در فلسطین را که همواره با استقامتی افسانه‌ای می‌جنگند، گرامی می‌داریم، افزود: همچنان که چهل سال است نسبت به این امر مقدس تجدید تعهد می‌کنیم و در کنار این ملت مبارز قرار داریم.

دبیرکل حزب الله همچنین اضافه کرد: یکی از زشت ترین اقدامات از سوی رژیم بحرین صورت گرفته است که در چند روز گذشته نشان داده تحمل برافراشته شدن پرچم سیاه در منامه و دیگر شهرهای بحرین را ندارد.

وی ادامه داد: ما نارضایتی مردم بحرین در برابر حکومت فاسد و خائن این کشور را که ابتدایی ترین حقوق طبیعی آنها را سلب کرده، دشمنانشان را در آغوش می‎گیرد و عادی سازی را تحمیل می‎کند، به یاد می آوریم.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری، اظهار داشت: در روز مظلوم (روز عاشورا)، در کنار مردم محاصره شده و مبارز یمن که سال‎ها در دفاع از عزت و میهن خود در برابر اشغالگری، تجاوز، ذلت و استکبار می جنگند هستیم.

وی ادامه داد: آنچه در یمن اتفاق می‎افتد مظهر ظلم و آزار است که در وحشتناک ترین شکل تجاوز انجام می‎شود و ما خواستار پایان تجاوز و محاصره آنها هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان، همچنین درباره تحولات اخیر عراق، گفت: عراق سرزمین مقدس است و امیدواریم همه عزیزان بتوانند در راه نجات عراق و در مواجهه با مسائل اساسی، حکیمانه اقدام کنند.

به گفته وی، در سوریه که بر جنگ جهانی غلبه کرده اما از محاصره رنج می‎برد، باید محاصره این کشور برداشته شود؛ مظلومان در یمن، سوریه و غزه محاصره شده‌اند.

سید حسن نصرالله، در بخش دیگری، تاکید کرد: ایران به رهبری امام خامنه ای پیشتاز اسلام مقتدر باقی خواهد ماند و در روز عاشورا از سرور شهیدان محور مقاومت، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یاد می‎کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مردمی هستیم که ۴۰ سال است در لبنان با محاصره، جنگ و ترور مواجه بوده‎ ایم، اضافه کرد: ما همچنان مشتاقانه منتظر آینده ‎ای امیدوارکننده برای مردم لبنان هستیم و منتظر لبنانی قدرتمند، آزاد و عزیز هستیم که بتواند از حاکمیت و کرامت خود محافظت کند و بتواند ثروت طبیعی خود را استخراج کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دستی که به سوی هر یک از دارایی‎های لبنان دراز شود، همان گونه که وقتی به سوی این سرزمین دراز شد، قطع شد، در بحث نفت و مرزهای دریایی نیز قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: لبنان و مردمش غارت ثروتشان را تحمل نمی‎کنند؛ هیچ کس ما را تهدید و آزمایش نکند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: در چند روز گذشته اظهارات و تهدیدهای زیادی علیه لبنان شنیدیم… در مورد لبنان، حساب ما با شما حساب دیگری است و شما ما را تجربه کرده‎اید و جنگ جولای دور نیست…در موضوع لبنان اشتباه نکنید…هرگونه حمله به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: پیام امروز ما به شما یادآوری می‎کند که ما عاشقان و طرفداران آن امامی هستیم که در این روز فرمودند: «هيهات منا الذلة»

وی تاکید کرد: دشمن باید بداند چه کسی در جبهه مقابل ایستاده است و در لبنان مقاومتی وجود دارد که ثابت کرده است ارتشی را که شکست ناپذیر خوانده شده، شکست می‎دهد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت: ما آینده نویدبخش را که با پیروزی خون بر شمشیر آفریده شده، می‎بینیم و تجدید عهد می‎کنیم: ای اباعبدالله، همه ما اعم از پیر و جوان، تو را ترک نمی‌کنیم.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما