plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۲۵۷۶۳

تایوان: چین طرح شبیه‌سازی حمله به تایوان را در رزمایش خود آزمایش کرد

بخش دفاعی تایوان اعلام کرد که در چارچوب رزمایش اخیر ارتش آزادی بخش خلق چین، نیروهای نظامی این کشور مادر، در رزمایش خود، طرح شبیه‌سازی عملیات حمله به جزیره تایوان را آزمایش کردند.
تایوان: چین طرح شبیه‌سازی حمله به تایوان را در رزمایش خود آزمایش کرد
به گزارش ایصال نیوز، این مجموعه دفاعی تایوان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش تایوان هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین را در اطراف تنگه تایوان و خط میانی شناسایی کردند که به نظر می‌رسید در حال شبیه‌سازی یک حمله به جزیره تایوان هستند.

به گزارش رویترز، نیروهای نظامی مستقر در تایوان در این زمان پیامی هشدارآمیز پخش کرد و در حالی که سامانه موشکی خود را به حالت آماده‌باش درآورده بود، نیروهای شناسایی هوایی و کشتی‌های خود را برای نظارت بر وضعیت مستقر کرد.

رزمایش بزرگ و بی‌سابقه‌ چین در آب‌های نزدیک به تایوان که قرار است تا روز یک‌شنبه ادامه داشته باشد در واکنش به سفر یک روزه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برگزار می‌شود.

امریکا مدتی است با اقدامات تحریک آمیز در حاشیه سرزمین های قدرت های رقیب، سعی در تشدید تنش های فرسایشی پیرامون جغرافیای سرزمینی قدرت های رقیبش دارد. جنگ اوکراین و تشدید تنش ها در جزیره تایوان، نمونه این حاشیه سازی های امریکا و غرب است. 

انتهای پیام/*
۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما