plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۵۶۹۳

العامری: از درخواست مقتدی صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کنیم

رهبر ائتلاف فتح ضمن اعلام حمایت از درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق، تاکید کرد که این کار نیازمند یک گفت و گوی ملی فراگیر است. چارچوب هماهنگی، العامری را مامور مذاکره با صدر کرد.
العامری: از درخواست مقتدی صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کنیم
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از (واع)، «هادی العامری»، رهبر ائتلاف فتح بامداد امروز (پنج شنبه) در بیانیه ای، حمایت خود از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور بنا به درخواست «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر را اعلام کرد.

رهبر ائتلاف فتح در این بیانیه که از سوی دفتر وی منتشر شد، خاطر نشان ساخت: ما از برگزاری انتخابات زودهنگام که سید مقتدی صدر خواستار آن شد، حمایت می کنیم به ویژه این که انتخابات قبلی با شک و تردیدها و اعتراض های زیادی همراه بود.

العامری در ادامه نیز تاکید کرد: این امر مستلزم یک گفت و گوی ملی فراگیر برای تعیین تاریخ، سازوکارها و نیازهای برگزاری آن و تامین فضاهای مناسب برای برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف است که اعتماد شهروندان به روند سیاسی را بازگرداند.

این در حالی است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر شامگاه چهارشنبه طی سخنانی خطاب به مردم عراق اظهار داشت: شما را فریب ندهند که انقلاب در جریان، جنگ قدرت است زیرا کسی که خواهان آن باشد، 73 نماینده را از مجلس بیرون نمی کشد؛ این جنگ بر سر قدرت نیست.

از سوی دیگر، منبعی در چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق از مامور شدن «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح برای مذاکره با «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی عربی، منبع یاد شده اظهار داشت: چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی بنا به دلایلی از جمله رابطه خوب العامری با صدر و اینکه وی از شیوخ مقاومت است، العامری را مامور مذاکره با صدر کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: العامری مذاکرات با صدر را برای برون‌رفت از بحران کنونی آغاز خواهد کرد و سپس با دیگر گروه‌های سیاسی در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما