plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۵۶۷۹

ماهواره ایرانی توسط پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد

سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد در ۹ اوت (۱۸ مرداد) یک ماهواره ایران را در مدار زمین قرار دهد.
ماهواره ایرانی توسط پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد
به گزارش ایصال نیوز، آژانس فضایی روسیه (روسکاسموس) امروز چهارشنبه اعلام کرد که در روز ۹ آگوست (۱۸ مرداد) ماهواره ایرانی خیام را به وسیله پرتابگر سایوز از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار خواهد داد.

ماهواره سنجشی خیام با دقت تصویربرداری یک متر چهارشنبه آینده از پایگاه فضایی بایکونور و توسط پرتابگر روسی سایوز به فضا پرتاب خواهد شد.

در خصوص ویژگی‌های ماهواره خیام، این ماهواره از نوع سنجشی و دارای دقت بالای تصویربرداری است و با تصاویر با وضوح یک متر است. همچنین این ماهواره قابلیت تصویربرداری از سطح زمین در طیف‌های مختلف تصویری را دارد.

این ماهواره که تحت حاکمیت و بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، از ایستگاه‌های زمینی در خاک جمهوری اسلامی ایران هدایت و کنترل خواهد شد و اطلاعات و تصاویر ارسالی آن نیز در همین ایستگاه‌ها دریافت خواهد شد.

گفتنی است به دلیل وزن بالای این ماهواره ایرانی، پرتاب آن به آژانس فضایی روسیه واگذار شده است تا بوسیله ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب و در مدار قرار گیرد.

پرتابگر سایوز در میان پرتابگرهای کشورهای مختلف دنیا از بیشترین درصد قابلیت اطمینان برخوردار است و تاکنون بیشترین تعداد ماموریت موفق فضایی در دنیا توسط این پرتابگر صورت گرفته است.hdvkh

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما