plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۵۵۸۶

بلینکن با بنی گانتز درباره ایران و مسائل منطقه رایزنی کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است که آمریکا در حال بررسی پیشنهاد اتحادیه اروپا در خصوص طرح برون‌رفت از بن‌بست مذاکرات هسته‌ای است.
بلینکن با بنی گانتز درباره ایران و مسائل منطقه رایزنی کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل منطقه‌ای و ایران گفت‌گو کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با بنی گانتز در خصوص طیف گسترده‌ای از چالش‌های امنیتی مشترک از جمله آنچه او «تهدیدات ناشی از ایران» و حمایت ایالات متحده از امنیت اسرائیل نامید، رایزنی و گفتوگو کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی روز شنبه به وقت واشنگتن با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است که ایالات متحده و ایران در حال بررسی پیشنهاد تازه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای احیای مذاکرات توافق هسته ای موسوم به برجام هستند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که متن تازه‌ای را برای برون رفت از بن‌بست مذاکرات احیای برجام ارائه کرده است.

او تاکید کرد که این طرح «جزئیات دقیق لغو تحریم‌ها و همچنین گام‌های هسته‌ای که می‌بایست برای احیای توافق برجام برداشته شود» را مشخص کرده است.

ند پرایس پیشتر در خصوص زمان ارائه پاسخ آمریکا به پیشنهاد جوزپ بورل گفت که واشینگتن با متحدان اروپایی و با شرکای خود در گروه ۱+۵ در این زمینه، در تماس نزدیک است و قصد دارد پاسخ خود را به سرعت ارائه کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما