plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۵۴۵۵

سیل، هشت مسیر فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان امروز سه شنبه گفت: بارندگی شبانه روز گذشته و جاری شدن سیلاب هشت مسیر فرعی در جنوب استان را بست. سازمان هواشناسی دو روز قبل با هشدار قرمز، نسبت به وقوع بارش های سنگین در چندین استان هشدار داده بود.
سیل، هشت مسیر فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان را بست
به گزارش ایصال نیوز، علیرضا شهرکی روز سه شنبه در گفت‌وگویی اظهارداشت: هم اینک مسیرهای رحمت آباد- مهرستان، مهرستان - سوران، مهرستان- سرباز، مهرستان- ایرانشهر، قصرقند- نیکشهر، دلگان - ایرانشهر، فنوج-کتیج- رمشک و اسپکه - فنوج در جنوب استان بسته است.

وی ادامه داد: تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در بارندگی اخیر هشت شهرستان و ۳۵ روستای جنوب استان دچار سیلاب شد و خدمات رسانی به روستاها با قوت تداوم دارد.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی که اکثر نقاط سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد تا اواخر هفته جاری با شدت کمتر تداوم دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به هشدارهای دریایی و مواج شدن دریا از فعالیت تمامی صیادان بنادر جنوبی سیستان و بلوچستان تا پایان هفته جلوگیری به عمل می‌آید و ادارات کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان در این زمینه اطلاع رسانی و فرمانداری ها نیز موضوع را پیگیری و رصد می کنند.

وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی و خدمات رسان همچون برق، آب و ارتباطات در مناطق آسیب‌پذیر حضور یافته تا در صورت بحران و بروز خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع مشکل اقدام کنند.

شهرکی ادامه داد: به دستور استاندار تا پایان فعالیت سامانه بارشی مرخصی و ماموریت تمامی فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لغو شد.

وی اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی از طریق ادارات شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی موضوع اتخاذ تدابیر حفاظتی از محصولات کشاورزی در حال برداشت را به عموم کشاورزان اطلاع رسانی کرده و فرمانداران و بخشداران نیز در این زمینه همکاری کنند.

 اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان دو روز قبل با صدور بالاترین سطح هشدار، نسبت به وقوع بارش های سنگین در این استان هشدار قرمز داده بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما