plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۲۵۳۲۴

معترضان عراقی پرچم ترکیه را از سفارت این کشور در بغداد پایین کشیدند

منابع عراقی از تجمع اعتراضی در اطراف سفارت ترکیه در بغداد خبر دادند.فعالیت مراکز صدور ویزا ترکیه در عراق نیز متوقف شده است.. پیکر شهدای حمله مرگبار ارتش ترکیه، عصر امروز پنجشنبه و با حضور مقامات رسمی عراق از فرودگاه اربیل به فرودگاه بغداد منتقل شد.
معترضان عراقی پرچم ترکیه را از سفارت این کشور در بغداد پایین کشیدند
به گزارش ایصال نیوز، یک منبع امنیتی در مصاحبه با السومریه نیوز گفت: تعدادی از معترضان عراقی، با محکومیت این تجاوز خونین ارتش ترکیه، پرچم ترکیه را از بالای ساختمان سفارت در الوزیریه پایین آوردند.

گفتنی است، اوایل دیروز چهارشنبه، ترکیه، تفریحگاه برخ در استان دهوک را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن حداقل 9 و زخمی شدن 23 نفر شد.

به دنبال این تجاوز، عراق تصمیم گرفت از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر، بنا به گزارش تلویزیون دولتی، دستور داد پرونده جامعی از تخلفات جاری ترکیه تهیه و به شورای امنیت ارائه شود.

از سوی دیگر، نماینده سازمان ملل متحد در عراق در واکنش به حمله دیروز چهارشنبه ترکیه به استان دهوک که به کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی انجامید، با محکوم کردن این حادثه بر انجام گام های بازدارنده در برابر ترکیه تاکید کرد.

بنابر گزارش رسانه‌های عراقی، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل متحد در عراق روز پنجشنبه حمله روز گذشته ترکیه به استان دهوک و در پی آن کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند غیر نظامی عراقی را محکوم کرد.

به گزارش سومریه نیوز، دولت عراق اعلام کرد پیکر شهدای این حادثه عصر امروز پنجشنبه و با حضور مقامات رسمی عراق از فرودگاه اربیل به فرودگاه بغداد منتقل شد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۳۰ تیر ماه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیا و مجروحان این حادثه، گلوله باران شهر زاخو در عراق که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عادی عراق شد را محکوم کرد.
فواد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز پنجشنبه جزئیات جدیدی از بمباران روز گذشته استان دهوک توسط ترکیه فاش کرد.

حسین با اشاره به اینکه «اگر مشکلی بین دولت ترکیه و پ‌ک‌ک وجود دارد، مشکل نباید به داخل عراق سرایت کند»، گفت: «کارشناسان نظامی عراق ثابت کرده‌اند که این حمله از سوی ترکیه بوده است».

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما