plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۲۵۳۱۱

پارلمان بلژیک معاهده تبادل زندانی با ایران را تصویب کرد

قانونگذاران بلژیکی معاهده‌ای با ایران را به تصویب رساندند که به زندانیان دو طرف اجازه می‌دهد دوره محکومیت خود را در کشورهای خود بگذرانند.
پارلمان بلژیک معاهده تبادل زندانی با ایران را تصویب کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نوشته خبرگزاری فرانسه، قانونگذاران بلژیکی بامداد پنجشنبه معاهده‌ای با ایران را به تصویب رساندند که به زندانیان دو طرف اجازه می‌دهد دوره محکومیت خود را در کشورهای خود بگذرانند.

رسانه‌های اروپایی این تصمیم پارلمان بلژیک را «گامی بزرگ و جنجالی» توصیف کرده و نوشتند: «این معاهده با ۷۹ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع به تصویب رسید».

این معاهده در حالی به تصویب درآمده است که گروه‌های مخالف و حتی نمایندگان کنگره آمریکا تمامی تلاش خود را به کار گرفتند تا با مداخله در روند پیشبرد این طرح انسان‌دوستانه اخلال ایجاد کنند.

پیشتر، ۱۳ نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از پارلمان بلژیک درخواست کردند که طرح تبادل زندانی با ایران را به تصویب نرساند.

پیش‌نویس قانون تبادل زندانیان بین بلژیک و ایران با هدف آزادی یکی دیگر از کارمندان غیر دولتی بلژیکی که در ایران بازداشت است، تهیه شده است.

«کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص بی‌گناهی «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی تصریح کرده بود: «ایشان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است؛ بازداشت ایشان در آلمان و نگهداری ۱۰۱ روزه اش در وضعیت نامناسب مغایر با حقوق بین الملل، حقوق بشر و کنوانسیون ۱۹۶۳ وین ناظر بر روابط کنسولی بود.»
این معاهده در تاریخ پانزدهم تیر، در کمیسیون روابط خارجی پارلمان بلژیک به تصویب رسیده بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما