plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۰۵۴۷

پکن قانون امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کرد

رسانه‌های چینی از تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ در نشست امروز کنگره خلق چین در پکن خبر دادند.
پکن قانون امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کرد
به گزارش ایصال نیوز، کمیته دائمی سیزدهم کنگره ملی خلق چین (NPC) روز سه شنبه، قانون امنیت ملی هنگ کنگ را به اتفاق آرا تصویب کرد.

پکن این قانون را در پاسخ به اعتراضات خشونت آمیز طرفداران به اصطلاح دموکراسی در سال گذشته در هنگ کنگ وضع کرد.

مقامات چین می گویند این قانون نه تنها به حقوق شهروند هنگ کنگی آسیبی وارد نمی کند بلکه با براندازی، تروریسم، جدایی و تبانی با نیروهای خارجی مقابله خواهد کرد که باعث رشد و شکوفایی بیشتر این منطقه خواهد شد.

پیش نویس این قانون که به محض تصویب لازم الاجرا خواهد شد هنوز منتشر نشده است.

پیشتر آمریکا و وزرای خارجه انگلیس، استرالیا و کانادا درباره تصویب این قانون به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

دونالد ترامپ خاطر نشان کرده بود در همین راستا برای مقامات چینی محدودیت روادید اعمال خواهد کرد؛ موضوعی که با واکنش چین مواجه شد و پکن با آن مقابله به مثل کرد.

گفتنی است، مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر به بهانه تصویب قانون «امنیت ملی هنگ‌کنگ» در کنگره ملی خلق چین، جنجال‌های بسیاری درباره نقض خودمختاری این منطقه ایجاد کرده‌اند اما دولت مرکزی چین ضمن رد این جنجال‌ها، مسائل مرتبط با هنگ‌کنگ را مساله‌ای داخلی خوانده و به شدت دخالت‌های خارجی را رد کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه خبر داد که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی و فناوری‌های حساس به هنگ‌کنگ را متوقف می‌کند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه نیز از اعمال محدودیت صدور روادید این کشور علیه برخی از مقام‌های حزب کمونیست چین به بهانه «تضعیف خودمختاری هنگ‌کنگ» خبر داد.

به ادعای پامپئو برخی از مقامات کنونی و سابق چین به طور مستقیم مسئول تضعیف خودمختاری در هنگ‌کنگ بوده و به نقض حقوق در چین پرداخته‌اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما