plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۵۱۸۸

نماز جمعه صدری ها در بغداد؛ الجیاشی خطبه مکتوب مقتدی صدر را خواند

نماز جمعه بغداد به دعوت سید «مقتدی صدر» و به امامت شیخ «محمود الجیاشی» در حالی برگزار شد که خطبه نماز جمعه توسط صدر نوشته و توسط امام جمعه قرائت شد.
نماز جمعه صدری ها در بغداد؛ الجیاشی خطبه مکتوب مقتدی صدر را خواند
به گزارش ایصال نیوز، دهها هزار نفر از طرفداران جریان صدر دیروز جمعه از سرتاسر عراق به دعوت سید مقتدی صدر برای برگزاری نماز جمعه با عنوان «وحدت بخش» در خیابان الفلاح شهرک صدر بغداد تجمع کردند.

صدر در این خطبه که از زبان الجیاشی بیان شد از جمع حاضر در نماز جمعه تقدیر کرد.

چند محور برجسته در سخنرانی نیابتی الجیاشی از سوی مقتدی صدر با این عبارات بیان شد:
- اگر می خواهند دولت تشکیل دهند، باید متعهد به رفع اشغالگری شوند.
-اولین گام برای توبه این است که مفسدان را بدون تردید استیضاح کنیم.
- الصدر از جناح های سیاسی می خواهد که فاسد خود را محاکمه کنند.
- مرجعیعت عالی عراق درهای خود را به روی همه سیاستمداران بسته است.
- بیشتر سیاستمداران جهت گیری های خارجی دارند
- با سلاح شبه نظامیان نمی توان یک دولت قوی و مقتدر تشکیل داد
- حشد الشعبی باید سازماندهی شود و از مداخله خارجی دور نگه داشته شود.
- ما نمی خواهیم امتحان پس داده ها را دوباره امتحان کنیم. آزمایش شده ها را دوباره امتحان نکنید تا مانع از تکرار (فجایع) اسپایکر و الصقلاویه شوید.

از روز پنجشنبه کاروان خودروهای هواداران مقتدی صدر در حالی عمدتا از استان های جنوبی برای شرکت در نماز جمعه دیروز، به سمت بغداد حرکت کردند.

مقتدی صدر این نماز را «وحدت بخش» خواند و عده ای از ناظران در عراق نیز آن را عرض اندامی سیاسی تلقی کرده اند.
مقتدی صدر خود در این مراسم حاضر نبود یا دستکم سخنرانی نکرد با این حال او پیش از برگزاری مراسم نماز جمعه بغداد در یک توییت از طرفداران خود خواسته است که «به دستورات گوش فرادهند و منظم باشند.»

وی در این توییت نوشت: صدای نماز جمعه بلندتر از هر اعتراضی خواهد بود و من وارد فتنه دیگری نخواهم شد.

او افزود: انتخاب با ملت است و من همان طور که قبلا هم بوده ام در آینده هم حامی ملت خواهم بود اگر بخواهد در کنار اصلاح بایستد.

برخی ناظران عراقی می گویند این نماز جمعه اهدافی سیاسی را هم دنبال می کند و نوعی نمایش قدرت و پایگاه مردمی از سوی جریان صدر با برگزاری نماز جمعه خواهد بود؛ نماز جمعه ای که مقتدی صدر آن را در عین «وحدت بخشی» با عبارت «بلند تر از هر صدای اعتراضی» توصیف کرده است.

موضوع وحدت بخشی در حالی موتور محرک تجمع طرفداران صدر شده است که برخی رسانه های عراقی مانند «موازین نیوز» به نقل از منابعی سیاسی گزارش داده اند سید مقتدی صدر گوشی تلفن همراه خود را خاموش و هر گونه ارتباطی را با سران چارچوب هماهنگی شیعی قطع کرده است.

پیش از این هشدارهای مکرری در عراق با این مضمون منتشر شد که فعال شدن هشتگ «جاهزون» (آماده ایم) توسط جریان صدر در فضای مجازی و تحرکات مسئول سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر در کنار توئیت های تحریک کننده نزدیکان مقتدی صدر همگی گویای طرحی علیه رقبای سیاسی و یا آمادگی برای اعتراضاتی مشابه اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما