plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۲۵۱۳۲

مقتدی صدر: اگر مردم برای اصلاحات قیام کنند حمایت خواهم کرد

تشدید تدابیر امنیتی در بغداد پیش از برگزاری نماز جمعه یکپارچه
مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر روز پنجشنبه، دستوراتی را صادر کرد که آن را "مهم" و مربوط به "نماز جمعه یکپارچه" فردا جمعه توصیف کرد و گفت:"اگر مردم برای اصلاحات قیام کنند، از آنها حمایت خواهم کرد".
مقتدی صدر: اگر مردم برای اصلاحات قیام کنند حمایت خواهم کرد
به گزارش ایصال نیوز، سید مقتدی صدر در توئیتی نوشت: نماز جمعه یکپارچه، عبادت خالص برای خداوند است، پس دستورات و نظم را رعایت کنید و من سعی می کنم امامت شما در این نماز را بر عهده بگیرم وگرنه شخصی را به نمایندگی از خود می فرستم.

صدر در مورد درز فایل های صوتی گفت: نگران درز این فایل ها نباشید زیرا ما برای آنها ارزشی قائل نیستیم.

وی ادامه داد: "صدای نماز جمعه از هر اعتراض دیگری بلندتر است و وارد فتنه دیگری نمی شوم، انتخاب با مردم است و اگر بخواهند برای اصلاحات قیام کنند، از پیش حامی آن و در روزهای آینده از آنها حمایت خواهم کرد".

از سوی دیگر، یک مقام مسئول عراقی روز پنجشنبه بیان کرد که تا این لحظه دستوری برای اعلام حالت فوق العاده صادر نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد در حال حاضر، شرایط امنیتی خوب است و آنچه اجرا خواهد شد، تنها تشدید اقدامات امنیتی و پیشگیرانه است.

این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در ادامه افزود: برای پیش‌گیری از هرگونه شرایط فوق العاده امنیتی، نیروهای بیشتری برای برگزاری نمازجمعه مستقر خواهند شد و خاطر نشان کرد هدف از استقرار نیروهای امنیتی بیشتر این است که محدوده پیرامون محل برگزاری نماز جمعه وحدت، به شعاع ده کیلومتر ایمن شود. وی به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

گفتنی است مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر در عراق، خواستار برگزاری نماز جمعه یکپارچه در شهر صدر در روز جمعه پانزدهم ذی الحجه مصادف با 24 تیرماه شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما