plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۵۱۷۹
آیا شاهد افزایش آمار جرم بویژه سرقت خواهیم بود؟

افزایش قیمت تریاک و سایر مخدرها و تغییر سلیقه مصرف کنندگان

ضرورت بررسی ارتباط افزایش آمار جرم بویژه سرقت با افزایش قیمت مخدرهای صنعتی و سنتی
تمایل معتادان به مصرف شیشه و قرص به جای تریاک و کوچ خطرناکی از مصرف مخدرهای "سنتی" به "صنعتی" کرده‌اند نیاز به بررسی و آسیب شناسی دارد. گفته می‌شود معتادانی هستند که به خاطر این شرایط حتی روزی ۲۰۰ قرص مصرف می‌کنند.
افزایش قیمت تریاک و سایر مخدرها و تغییر سلیقه مصرف کنندگان
به گزارش ایصال نیوز، با افزایش قیمت‌ تریاک که ناشی از سخت‌گیری‌های طالبان در افغانستان است، تمایل معتادان به مصرف شیشه و قرص به جای تریاک بیشتر شده است. 

یک کاسب موادمخدر توضیح می‌دهد که هر ۴.۵ کیلو تریاک تا سال گذشته ۴۳۰ دلار بود، اما در حال حاضر با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده است. 

قیمت هرویین نیز بسته به میزان درصد خلوص آن سال گذشته بین ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان برای هر گرم متفاوت بود، اما در حال حاضر قیمتش رشد چشمگیر داشته است است. شیشه هم قیمتش تغییر کرده است، پیش از این، هر گرم شیشه بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد، اما در حال حاضر مصرف‌کننده باید رقم های بسیار بیشتری برای دریافت یک گرم شیشه پرداخت کند.

در این میان، عده ای هستند که عنوان می‌کنند شاید این گرانی‌ها سبب شود تا بسیاری از افراد معتاد به مواد مخدر، ترک کنند و رو بهبودی روند. اما عده دیگری معتقدند که همیشه دلالان روش‌های جدیدی برای سودجویی خود پیش می‌گیرند و مشتقات جدیدی از این مواد را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. گروهی هم بر این باورند که این موضوع کمک خواهد کرد تا نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر راحت‌تر بتوانند به سرشاخه‌های اصلی و تامین‌کنندگان برسند.

آسیب شناسی مسئله و حل مسئله به صورت تخصصی یک ضرورت است، چرا که رها کردن چنین مسئله مهمی، اثر خود را در افزایش آمار جرم بویژه سرقت و نزاع خواهد گذاشت و هزینه های مهار چنین تبعاتی به مراتب سنگین تر از هزینه های مددکاری ست که امروز می شود برای مدیریت معتادان و مهار مسئله در نظر گرفت. 

انتهای پیام/* 
۲
مرجع : اسپ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما