plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۵۱۵۶
به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم

با تغییر کاربری و تصرف غیر مجاز ۱۰۳ هکتار از اراضی جزیره قشم برخورد شد

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی مذکور
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز و رفع تصرف غیر قانونی ۱۰۳ هکتار از اراضی جزیره قشم خبر داد.
با تغییر کاربری و تصرف غیر مجاز ۱۰۳ هکتار از اراضی جزیره قشم برخورد شد
به گزارش ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی از رفع تصرف یازده قطعه از اراضی ملی به مساحت بیش از ۱۰۳ هکتار در جزیره قشم خبر داد و اظهار کرد: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و مأموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

قهرمانی خاطر نشان کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر درگهان و خارج از محدوده طرح هادی روستاهای نقاشه، سهیلی، تلمبو و دیرستان قرار داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان کرد: ارزش تقریبی این اراضی، افزون بر ۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است، تأکید کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما