plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۵۱۲۲
مدیر هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری اصفهان مطرح کرد

"اقتصاد دانش بنیان" و "عمران شهری" اولویت‌های اصفهان برای سرمایه‌گذاری است

تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: اقتصاد دانش بنیان، عمران شهری و شبکه حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی از اولویت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.
"اقتصاد دانش بنیان" و "عمران شهری" اولویت‌های اصفهان برای سرمایه‌گذاری است
به گزارش ایصال نیوز، محسن ایروانی روز پنجشنبه افزود: ظرفیت ها و فرصت های زیادی در استان اصفهان برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد که لازم است اقدامات و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه از سوی دستگاه های اجرایی مختلف انجام شود زیرا رشد سرمایه گذاری چندان متناسب با این ظرفیت ها نبوده است.

وی از جمله اولویت های سرمایه گذاری استان در بخش عمران شهری را توسعه قطار شهری، ایجاد تراموا، هتل، فروشگاه ها و مجتمع های بزرگ تجاری و ساخت مسکن با فناوری های جدید عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای طرح خط دوم قطار شهری اصفهان یکهزار و ۲۰۰ میلیون دلار و خط سوم قطار شهری ۵۰۰ میلیون دلار است.

ایروانی با اشاره به اینکه شبکه حمل و نقل هوایی و ریلی استان اصفهان نیز از ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه گذار برخوردار است، اضافه کرد: توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان، گسترش حمل و نقل زمینی بویژه آزادراه ها و بزرگراه ها نیز بدلیل قرار گرفتن اصفهان در مرکز کشور از اولویت های سرمایه گذاری استان است.

وی با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر از نیازهای کشور و اصفهان است، گفت: ایجاد نیروگاه های خورشیدی و بادی بدلیل شرایط اقلیمی در این خطه نیز از فرصت های بسیار خوب برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بشمار می آید.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان تاکید کرد: استفاده از پساب فاضلاب یکی از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان است و طرح هایی خوبی در این زمینه تعریف شده که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بویژه خارجی بشمار می آید.

ایروانی گفت: دیگر فرصت های سرمایه گذاری استان اصفهان، نوسازی شبکه فاضلاب، گردشگری، توسعه صنایع غیر آلاینده و دانش بنیان، فناوری اطلاعات، ایجاد کسب و کارهای نوپا و تجارت الکترونیک، اینترنت اشیا، ایجاد بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی، دهکده های ورزشی است و در این زمینه طرح های اولویت دار متناسب با رویکردهای توسعه استان تعریف و مطالعات امکان سنجی آنها انجام و مجوزهای مورد نیاز نیز اخذ شده است.

وی از جمله این طرح ها را خط دوم و سوم قطار شهری اصفهان، هتل ها، رینگ چهارم اصفهان و احداث نیروگاه خورشیدی عنوان کرد و افزود: این طرح آماده سرمایه گذاری است و مشوق های لازم برای سرمایه گذاران مانند پرداخت تسهیلات، معافیت گمرکی برای ورود ماشین آلات، واگذاری زمین و برخورداری از معافیت مالیاتی بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شده است.

ایروانی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای استان تعریف شد که ۸۷ درصد معادل ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد، تصریح کرد: پارسال در بخش صنعت ۶۲۶ پروانه بهره برداری و یکهزار و ۵۶۸ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده است.

وی به درگاه اینترنتی سرمایه گذاری استان اصفهان با نشانی isfahaninvest.ir اشاره و اضافه کرد: همه طرح های آماده سرمایه گذاری در این سامانه به ۲ زبان فارسی و انگلیسی معرفی شده است.

ایروانی به مشوق های جذب سرمایه گذاری خارجی مانند تضمین خرید کالا و خدمات نیز اشاره و تاکید کرد: سرمایه گذاری خارجی امروزه یکی از زمینه های رقابتی شدید در دنیاست اما سهم ما از این بازار در سطح پایینی قرار دارد درحالیکه فرصت های زیادی در این زمینه داریم.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما