plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۵۱۰۵
در پی اظهارات ابوالفضل ابوترابی درباره علت مرگ پنج عضو خانواده نجف آبادی

هنوز نتیجه نهایی پرونده اجساد حلق‌آویز شدۀ 5 عضو خانوادۀ نجف‌آبادی مشخص نشده است

تحقیقات تخصصی حول سه فرضیه ادامه دارد/مرجع اعلام نظر نهایی دادگستری است
در حالی‌که ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، در اظهار نظری گفته است که اعضای خانواده نجف آبادی به‌طور خودخواسته دست به این کار -خودکشی دسته جمعی- زده‌اند، پیگیری های خبرنگار ایصال نشان می دهد هر چند شواهد قوی درباره حضور و نقش نفر ششم -«قاتل»- وجود ندارد، اما هنوز قضاوت نهایی درباره ابعاد پرونده مذکور، شتاب زده است و تا اعلام نظر نهایی درباره ابعاد پرونده از سوی دادستانی به عنوان مرجع رسمی اظهار نظر درباره ابعاد پرونده، باید منتظر ماند.
هنوز نتیجه نهایی پرونده اجساد حلق‌آویز شدۀ 5 عضو خانوادۀ نجف‌آبادی مشخص نشده است
📻پادکست خبر تداوم تحقیقات درباره پرونده مرگ دسته جمعی خانواده نجف آبادی

به گزارش ایصال نیوز، عصر روز جمعه هفدهم تیرماه، جسد یک زن، دو دختر، یک پسر جوان و یک کودک که همگی از اعضای یک خانواده هستند در حالی که در زیرزمین خانه ای در نجف آباد اصفهان حلق آویز شده بودند کشف شد. بر اساس شواهد موجود اجساد در حالی کشف شده است که چند هفته از وقوع جنایت حلق آویز کردن اعضای این خانواده گذشته بود. 

از زمان اعلام خبر کشف اجساد پنج نفر در زیرزمین خانه ای در نجف آباد، گمانه زنی های بسیاری در افکار عمومی مطرح و به شایعات متعددی حول این رخداد تلخ دامن زده شد.

ریاست محترم دادگستری استان اصفهان نیز در اظهار نظر اولیه درباره پرونده مذکور، اعلام نتیجه نهایی درباره ابعاد این پرونده را مشروط به تکمیل تحقیقات تخصصی کرده بود. 

به رغم این مهم؛ عصر دیروز (سه شنبه)، خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه "دست نوشته راز خودکشی دسته جمعی نجف آباد را فاش کرد"؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده محترم مردم شریف نجف آباد و تیران و کرون مرجع اعلام این خبر مهم به رسانه ها بود. ابوترابی در گفت‌وگویی با اعلام کشف دست‌نوشته‌هایی در محل حادثه مدعی شد که اعضای این خانواده به‌دلیل افسردگی دست به‌خودکشی زده‌اند. اشاره نماینده نجف آباد به یکی از شایعات قابل توجهی بود که در روزهای اخیر در فضای مجازی مطرح شده بود. 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در تشریح ابعاد حادثه گفت: در همان بررسی‌های اولیه راز این اتفاق هولناک برملا و معلوم شد که اعضای این خانواده به‌طور خودخواسته دست به این کار زده‌اند. در محل حادثه دست‌نوشته‌هایی با خط دو نفر از قربانیان کشف شده که نشان می‌دهد آنها با میل و رضایت خودشان دست به این کار زده‌اند و جای تردیدی در مرگ خودخواسته آنها وجود ندارد. مادر و پسر خانواده دچار افسردگی شدیدی بودند و از مدت‌ها قبل در بین نزدیکان و فامیل و به‌طور خودخواسته دچار انزوای شدیدی شده بودند. طوری که در سال‌های اخیر آنها با هیچ‌کدام از نزدیکان و فامیل رفت‌وآمدی نداشتند و رابطه آنها به‌طور خودخواسته با همه قطع شده بود. طبق شواهد به‌دست آمده از صحنه هر 5 قربانی به جز دختر نوجوان بابت خودکشی رضایت داشته‌اند و او هم توسط دیگران برای خودکشی فریب داده شده است. اجرای این نقشه تلخ بر عهده پسر خانواده بوده است. او ابتدا دست و پاهای 4 نفر دیگر را بسته و نقشه‌شان را اجرا کرد و سپس درحالی‌که دستش را با قفل و زنجیری که حدود 30سانتی متر طول داشت بسته بود روی چهارپایه رفته و در نهایت خودش نیز قربانی شده است. در همان روز نخست دست‌نوشته‌هایی که حاکی از یاس و ناامیدی اعضای این خانواده بود کشف شد و مورد بررسی قرار گرفت که فرضیه قتل را مردود می‌کرد و نشان می‌داد افسردگی و انزوای شدید باعث شده آنها به‌طور خانوادگی و خودخواسته به زندگی‌شان پایان دهند و مشکلات اقتصادی نداشته‌اند.

رصد افکار عمومی توسط خبرنگار ایصال امّا نشان می دهد این اعلام نظر آقای نماینده، چندان با اقبال و پذیرش افکار عمومی مواجه نشده است؛ بررسی شبکه های اجتماعی و کامنت های مخاطبان ذیل خبر مذکور منتشر شده در خروجی برخی رسانه ها حکایت از اعتراض جدی افکار عمومی به اظهارات نماینده محترم مردم نجف آباد و تیران و کرون درباره ابعاد پرونده مذکور دارد. 

شاید اگر آقای ابوترابی عزیز و دلسوز عجله نمی کرد تا مرجع رسمی اعلام نظر درباره این پرونده مهم، یعنی همان دادگستری پس از تکمیل تحقیقات تخصصی، نتیجه نهایی را اعلام کند، نتیجه مذکور بهتر مورد پذیرش افکار عمومی قرار می گرفت و دامنه شایعات گسترده تر نمی شد. 

پیگیری های ایصال نیوز ، نشان می دهد در حالی پرونده کشف اجساد پنج نفر از اعضای یک خانواده نجف آبادی؛ توسط نماینده محترم مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی و بر اساس شواهد اعلامی از سوی ایشان به «خودکشی دسته جمعی ناشی از افسردگی و انزوای شدید» منتج شده است که تحقیقات تخصصی درباره ابعاد پرونده مذکور ادامه دارد و تیمی از قضات و کارآگاهان، توکسیکولوژیست ها و روانشناسان با تجربه مشغول بررسی و تجزیه و تحلیل یافته های حاصل از آزمایش سم شناسی، آنالیز گوشی ها و ابعاد روانشناختی پرونده مذکور هستند و بر سه فرضیه محوری متمرکز شده اند.   

همانطور که حجة الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در اظهار نظر اولیه خود درباره این پرونده اعلام کرده است؛ باید منتظر کامل شدن فرآیند تحقیقات و اعلام نظر نهایی مرجع رسمی و قانونی ماند و از اظهارات شتاب زده و شایعاتی که به تهییج افکار عمومی منجر می شود پرهیز کرد. 

پرونده توسط یک تیم مجرب از مجموعه انتظامی و پزشکی قانونی با نظارت دادستان شهرستان نجف آباد و دادستان مرکز استان اصفهان در حال بررسی ست و پس از حصول نتیجه قطعی در خصوص ابعاد مختلف این حادثه، مراتب توسط دادگستری استان اصفهان به اطلاع عموم خواهد رسید. 

انتهای پیام/*  
۱۷
گزارشگر : مصطفی امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما