plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۴۵۴۳
مدیر عامل فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد

فضای سبز اصفهان با کمبود ۳۶ میلیون مترمکعب آب مواجه است

۶۰۰ هکتار چمن اصفهان الان به ۴۰۰ هکتار کاهش یافته است
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: آبیاری فضای سبز این کلانشهر سالانه به ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد ولی در بهترین شرایط ۲۴ میلیون متر مکعب در اختیار این سازمان است. از ۶ هزار هکتار فضای سبز شهر اصفهان، چهار هزار هکتار در اختیار شهرداری است.
فضای سبز اصفهان با کمبود ۳۶ میلیون مترمکعب آب مواجه است
به گزارش ایصال نیوز، مجید عرفان‌منش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب فضای سبز اصفهان از محل آبهای سطحی، زیر سطحی و تصفیه مجدد پساب تامین می شود، افزود: شهرداری اصفهان اولین نهادی است که آب فاضلاب خریداری کرد و امروز ه‍شت میلیون متر مکعب آب مورد استفاده از پساب فاضلاب تامین می‌شود.

وی ادامه داد: باوجود آنکه ۲۷ میلیون متر مکعب پروانه بهره‌برداری آب از آبهای زیر سطحی داریم تنها مجاز به بهره‌برداری از ۱۸ میلیون متر معکب آن هستیم.

عرفان منش گفت: به واسطه خشکسالی، درختان ضعیف شده اند و در مواجهه با آفات مقاومت کمتری دارند و به سرعت خشک می‌شوند و همین امر موجب می‌شود که مجبور شویم برخی درختان خشک را قطع کنیم.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: از تمام روشهای علمی پذیرفته شده برای آبیاری از جمله روشهای تخت فشار، قطره‌ای، قطره چکان، لوله‌های ماکارونی استفاده می‌کنیم و در برخی خیابانها مانند خیابان عباس‌آباد به واسطه کهولت درختان و اینکه از گذشته از روش غرقابی، استفاده می‌شد، ناچار به استفاده از روش غرقابی هستیم و در مجموع در ۶۰ درصد عرصه آبیاری مدیریت شده داریم.

وی اظهار کرد: از مجموع وسعت ۶ هزار هکتار فضای سبز شهر اصفهان، چهار هزار هکتار در اختیار شهرداری اصفهان است و ۲ هزار هکتار در اختیار سایر ارگان‌ها که البته پشتیبانی فنی آن به عهده شهرداری است.

عرفان‌منش با اشاره به آلودگی هوا، آلودگی خاک و خشکسالی، خاطر نشان کرد: برخی درختان مانند چنار به واسطه آلودگی هوای ناشی از ریزگردها و آلودگی ناشی از شرکت‌ها صنعتی خسارت مضاعف می‌بیند.

وی تصریح کرد: در گذشته ۶۰۰ هکتار چمن داشتیم که الان به ۴۰۰ هکتار کاهش یافته و با گونه‌های کف‌پوشهای کم مصرف جایگزین می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما حفظ شبکه آبرسانی است که میلیاردها تومان هزینه شده است و الان دچار تخریب‌ شده و مثلا برخی قسمت‌های شبکه آبرسانی والف‌ها یا حتی درختان سرقت می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از دیگر از معضلات فرهنگ و نگاه به فضای سبز و محیط‌زیست است و لازم است رسانه‌ها در این بخش همکاری انجام دهند.

عرفان‌منش ادامه داد: بر اساس قانون اگر کسی به درخت ضرر بزند از مجازات جریمه مالی تا ۶ ماه حبس در انتظار اوست و اگر کسی با فضای سبز تعارض منافع ندارد حق ندارد با خشک کردن درختان و ضرر به فضای سبز منافع خود را تامین کند. وی بیان کرد: شهرداری اصفهان در راستای حفظ درختان و محیط‌زیست با صرف بودجه‌های بالا، بیش‌از یک هزار و ۴۰۰ اصله درخت در مسیر طرح‌های عمرانی را جابجا کرد.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: برای رفع آلودگی برای هر نفر باید پنج هکتار فضای سبز ایجاد شود و برای رفع آلودگی برای همه ۲ میلیون شهروند اصفهانی باید بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز دراین خطه ایجاد شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما