plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۲۴۳۸۳
در جریان بازدید وزیر ورزش از شهرستان سمیرم مصوب شد

۱۰ زمین چمن مصنوعی در روستاهای مختلف سمیرم احداث می شود

سجادی: سمیرم خاستگاه کمپ‌های ورزشی هوازی است
وزیر ورزش و جوانان امروز با حضور در شهرستان سمیرم در جریان مشکلات مختلف مردم این شهرستان قرار گرفت و بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد. در جریان این حضور ، مصوب شد ۱۰ زمین چمن مصنوعی و خوابگاه‌های ورزشی در روستاهای مختلف شهرستان سمیرم احداث شود و برای تکمیل چمن مصنوعی زمین فوتبال شهر سمیرم نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یابد.
۱۰ زمین چمن مصنوعی در روستاهای مختلف سمیرم احداث می شود
به گزارش ایصال نیوز، حمید سجادی که به همراه رئیس‌جمهور و برخی از اعضای هیئت دولت به استان اصفهان سفر کرده است، امروز(پنجشنبه، ۲۶ خرداد) به شهرستان سمیرم سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این شهرستان قرار گیرد. طبق بررسی‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان نیاز است که وزیر ورزش قول پیگیری در این باره را داد.

در این دیدار مصوب شد ۱۰ زمین چمن مصنوعی و خوابگاه‌های ورزشی در روستاهای مختلف شهرستان سمیرم احداث شود و برای تکمیل چمن مصنوعی زمین فوتبال شهر سمیرم نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یافت.

در سفر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به سمیرم ظرفیت‌ها و  مشکلات مختلف شهرستان سمیرم از جمله بیکاری مورد بررسی قرار گرفت.


** سجادی: سمیرم اصفهان خاستگاه کمپ‌های ورزشی هوازی است

سیدحمید سجادی، روز پنجشنبه همچنین در جمع خبرنگاران سمیرم افزود: شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان بدلیل برخورداری از آب و هوای مطلوب و منابع طبیعی، خاستگاه ایجاد و فعالیت کمپ‌های ورزش‌های هوازی است و می‌توان روی این بخش سرمایه‌گذاری کرد. این کمپ های ورزشی می‌تواند در ارتفاعات و در رشته هایی مانند فوتبال، دو، دوچرخه‌سواری و ورزش‌هایی که به بنیه هوازی و استقامت نیاز داشته باشد، ایجاد شود.

وی اظهار داشت: منابع طبیعی مناسبی از جمله ارتفاعات کوهستانی تا ۲ هزار و ۵۰۰ متر در این شهرستان وجود دارد و یکسری زیرساخت مانند محل اقامت و بخش پزشکی ورزشی باید خودمان در آن ایجاد کنیم.

سجادی با اشاره به اینکه استان اصفهان بنیه خوبی در زمینه هیات پزشکی ورزشی دارد، اضافه کرد: این هیات می‌تواند در سراسر استان بصورت شبکه‌ای ارزشمند، نیروهای خود را توزیع کند تا تیم های ورزشی بتوانند پشتیبانی پزشکی شوند.

وی همچنین به ورزشکاران ملی و بین‌المللی سمیرم اشاره کرد و گفت: ما به شرط اینکه ایده، افراد دلسوز، احساس مسوولیت، زمان و منابع مورد نیاز را داشته باشیم می توانیم صدها نفر از این ورزشکاران با استعداد را در کشور داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امروز از مناطق مختلف، مزارع، باغ‌ها و مجموعه های صنعتی و ورزشی سمیرم بازدید شد، افزود: علاوه بر بررسی مشکلات شهری و دیدار با خانواده شهدا با اقشار مختلف مردم نیز دیدار چهره‌به‌چهره داشتیم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم.

سجادی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از مطالبات و خواسته های مردم سمیرم در باره باغ‌ها، کشاورزان، تامین آب و ادوات کشاورزی بود، خاطرنشان کرد: سمیرم از نعمت آب و خاک خوبی بهره‌مند است که باید بدرستی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این شهرستان بزودی از زیرساخت های مناسب اقامتی و هتل بهره‌مند شود، گفت: همه مشکلات این شهرستان به دولت انتقال می یابد تا برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود.

۶ هزار طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور 

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد که ۲۴۰ طرح مربوط به استان اصفهان است، اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها نیازمند تدبیر و استفاده از ظرفیت خیران و مردم است بطوریکه برخی از آنها را باید فروخت و واگذار و بخش دیگری را بصورت مشارکتی اجرا کرد.

وی به تخصیص منابع برای بخش ورزش و جوانان اشاره و اضافه کرد: منابع خوبی برای این بخش بر اساس مُصوبات مجلس در نظر گرفته شده اما با این پول ها نمی توان همه ۶ هزار طرح ورزشی را به اتمام رساند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر استانی خود به اصفهان بعنوان نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور در شهرستان سمیرم حضور یافت.

سجادی در بدو ورودش به سمیرم در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین با خانواده شهید محمد مهدی پیرمرادیان که در ۲۲ دی ۱۳۶۵ در عملیات "کربلای ۵" در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است نیز دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز از ورزشگاه و زمین چمن مصنوعی شهید فلسفی و شرکت معدنی خاک نسوز سمیرم، طرح انتقال آب "تنگه آب" در گردنه پُشت، بافت فرسوده شهری و محور سمیرم به یاسوج بازدید و با اقشار مختلف مردم از جمله تولیدکنندگان دیدار کرد.

شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار تن جمعیت در جنوب استان اصفهان واقع شده است.

رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت، صبح روز پنجشنبه در بیست و پنجمین سفر استانی خود وارد اصفهان شدند.

انتهای پیام/*
۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما