plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۳۸۱۵

دستگیری ۱۰ نفر از عوامل اصلی حادثه متروپل

شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به 11 نفر رسید
دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از مقصران حادثه ساختمان متروپل دستگیر شدند.
دستگیری ۱۰ نفر از عوامل اصلی حادثه متروپل
به گزارش ایصال نیوز، صادق جعفری چگینی درباره حادثه ساختمان متروپل اظهارکرد: در پی وقوع این حادثه و در راستای اجرای دستور دادستان کل کشور مبنی بر سرعت در رسیدگی و برخورد جدی با عوامل متخلف و مسببان حادثه، بلافاصله در محل حادثه حاضر شدیم و دادستان آبادان و بازپرس ویژه نسبت به انجام تحقیقات اولیه دستورات قضایی صادر شد.

وی ادامه داد: ضمن این که دستورات لازم در جهت تامین امنیت در منطقه و اموال افرادی که در محل هستند نیز صادر شد.

همچنین دستورات قضایی لازم جهت انتقال اجساد به پزشکی قانونی و شناسایی هویت آن ها هم صادر شد. دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: در جهت برخورد با عوامل این حادثه نیز با تشکیل کارگروه کارشناسی به همراه مراجع امنیتی و انتظامی از جمله سازمان اطلاعات سپاه، تا این لحظه 10 نفر از عوامل اصلی دخیل بروز این حادثه که در اجرای پروژه دخیل بودند دستگیر شدند.

شهردار فعلی آبادان و شهرداران سابق آبادان. همچنین تعدادی از پرسنل شهرداری و ناظرانی که در اجرای این پروژه نظارت داشتند به عنوان متخلفان و عواملی که در بروز حادثه دخیل بودند، از جمله دستگیرشدگان هستند.

وی عنوان کرد: تحقیقات همچنان ادامه دارد و چنانچه افراد دیگری هم دخیل در این حادثه شناسایی شوند با آن ها هم برخورد جدی می شود.

* شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به 11 نفر رسید

همچنین مهدی ولیپور دراین باره گفت: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به 11 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است. شمار مصدومان این حادثه نیز به 39 نفر اعلام شده است.

فرماندار آبادان در همین خصوص گفت: همه مفقودان حادثه ریزش ساختمان در آبادان از زیر آوار بیرون آورده شدند.

همچنین، صبح امروز جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وحیدی، و محسن رضایی در آبادان برگزار شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما