plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۳۶۸۳

طالبان: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

در واکنش به اظهار نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی نسبت به وضعیت افغانستان، طالبان تاکید کرد که از خاک افغانستان خطری متوجه هیچ کشوری نخواهد شد.
طالبان: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
به گزارش ایصال نیوز از طلوع، در کنفرانس سران سازمان پیمان امنیت جمعی که روز دوشنبه در مسکو برگزار شد، هیئت‌هایی از بلاروس، ارمنستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان شرکت کردند.

قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان در این کنفرانس گفت: تمرکز ما بر مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم بین‌المللی، قاچاق اسلحه و مواد مخدر غیرقانونی و مهاجرت غیرقانونی است. از این نظر، تحولات افغانستان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. وضعیت بی‌ثبات افغانستان و فعالیت خستگی‌ناپذیر گروه‌های مسلح در قلمرو این کشور همچنان خطری علیه امنیت و ثبات کشورهای ماست.

وی افزود: باور دارم که سازمان پیمان امنیت جمعی باید تمامی خطرات بالقوه رادر نظر گرفته و توجه بیشتری به تضمین امنیت مرزهای جنوبی آسیای میانه داشته باشد.

این سازمان نسبت به وضعیت افغانستان و دیگر مرزهای خارجی اعضای این سازمان ابراز نگرانی کرد.

یک کارشناس سیاسی گفت: دولت افغانستان باید به همسایگان و کشورهای منطقه تضمین داده و به نگرانی‌های آنان در این زمینه رسیدگی کند، رژدر غیر این صورت طالبان نتایج خوبی نخواهد گرفت.

یک استاد دانشگاه نیز گفت: دنیا خواستار تعامل ارزشمند با امارت اسلامی افغانستان بوده و می‌خواهد این دولت بر اساس هنجارهای امروزی در تعاملات فعالیت کند.

با این حال، طالبان این نگرانی‌ها را ناچیز شمرده و مدعی شد که خاک افغانستان در تهدید علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسامی گفت: امارت اسلامی در تمرکز بر امنیت خود و پیشگیری از استفاده از خاک افغانستان علیه دیگران بسیار جدی است.

این پس از آن مطرح می‌شود که مسکو ادعا کرد، گروه‌های تروریستی سعی دارند از افغانستان وارد کشورهای آسیای میانه شوند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : دانشجویان ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما