plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۱۸۱۴۱

طالبان مراکز ولایات لوگر و ارزگان افغانستان را تصرف کرد

شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان و شهر پل‌علم مرکز ولایت لوگر افغانستان به سیطره شبه‌نظامیان تروریست طالبان درآمدند.
طالبان مراکز ولایات لوگر و ارزگان افغانستان را تصرف کرد
هما احمدی، نماینده مردم لوگر در پارلمان افغانستان به رسانه‌ها اعلام کرد: شهر پل‌علم مرکز ولایت لوگر ظهر امروز جمعه به وقت محلی به دست تروریست های طالبان افتاده است. شماری از نیروهای امنیتی اسیر و برخی مقامات محلی تسلیم طالبان شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های محلی، به جز ولسوالی محمدآغه‌ این ولایت، همه‌ ولسوالی‌ها در اختیار طالبان قرار گرفته است. شهر پل‌علم، مرکز ولایت لوگر در 60 کیلومتری کابل واقع شده است.

همچنین عمر شیرزاد، والی ارزگان نیز اعلام کرد: «ما در حال مذاکره با طالبان هستیم. خواسته بزرگان این است که این گروه به اموال عمومی آسیب نرساند، غیرنظامیان کشته نشوند و به مردم آسیبی نرسد. ما می‌خواهیم مشکل به صورت مسالمت آمیز حل شود. در حال مذاکره هستیم. باید دید نتیجه چه می‌شود».

یک منبع محلی در ولایت ارزگان که نخواست نامش فاش شود به رسانه‌های محلی اعلام کرد که والی، فرماند‌ه‌ پلیس و چند مقام دیگر این ولایت، با پادرمیانی بزرگان، شهر قلات را به طالبان تسلیم و خود به سوی کابل حرکت کرده‌اند.

به این ترتیب، مرکز ولایت ارزگان نیز بدون درگیری به طالبان واگذار شده اما طالبان در حالی که به طور رسمی اعلام نکرده که ترین‌کوت را تصرف کرده است، اما گفته‌اند که فرمانداری، مقر پلیس و زندان مرکزی اکنون در دست این گروه است. ویدئوهای منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که طالبان در شهر حضور یافته‌اند.

گفتنی است مراکز ولایت‌های هرات، فراه، بادغیس، غور، هلمند، قندهار، سرپل، سمنگان، تخار، بدخشان، قندوز، بغلان، غزنی، لوگر، زابل، جوزجان، ارزگان و نیمروز به دست طالبان افتاده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما