plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۲۳۶۲۵

ثبات، کلید قهرمانی استقلال در لیگ برتر بود

برگزاری رسمی جشن قهرمانی استقلال 8 خرداد خواهد بود
ابراهیم قاسم‌پور پیشکسوت فوتبال معتقد است که ثبات استقلال باعث شد که این تیم موفق‌تر از پرسپولیس و سپاهان عمل کند و به قهرمانی لیگ برتر برسد.
ثبات، کلید قهرمانی استقلال در لیگ برتر بود
به گزارش ایصال نیوز، قهرمانی استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ بیست و یکم با پیروزی ۲ بر یک مقابل فولاد و شکست پرسپولیس رده دومی مقابل سپاهان رده سومی، قطعی شد. سازمان لیگ زمان برگزاری مراسم جشن قهرمانی استقلال  را در هفته سی ام مصادف با هشتم خرداد اعلام کرد.

ابراهیم قاسم‌پور، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگویی درباره دلایل قهرمانی استقلال در لیگ برتر اظهار کرد: من فکر می‌کنم یکی از دلایل مهم این قهرمانی، نظم و انضباط حاکم در تیم و ثبات در استقلال بود. استقلال در این فصل بازی به بازی بهتر شد و تاکتیک یا روندی که فرهاد مجیدی در استقلال داشت، ادامه پیدا کرد و در نهایت قهرمانی استقلال رقم خورد.

اگر به پرسپولیس و سپاهان نگاه کنیم یک بازی خوب، یک بازی متوسط و یک بازی بد بودند اما استقلال حتی در تاکتیک‌هایش هم ثبات داشت. استقلال در مجموع، در دفاع و حمله موفق بود و در نهایت مجموعه‌ای از برنامه‌هایی که در نظر گرفته بودند باعث شد که استقلال موفق شد.

او در پاسخ به دو سوال که به نظرش چرا پرسپولیس پس از پنج سال از قهرمانی باز ماند و آیا عصبی شدن یحیی در هفته‌های پایانی روی عملکرد تیمش تاثیرگذار بوده، گفت: زیبایی فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودنش است. پرسپولیس پنج سال قهرمان شده بود، طبیعی است که انگیزه بیش‌تری برای تیم‌های دیگر ایجاد شود. هیچ جای فوتبال هم نوشته نشده تیم‌ها باید هر سال قهرمان شوند.

این کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: با تمام احترامی که برای گل‌محمدی قائلم و او را چه در دوران بازیکنی و چه در دوران مربی‌گری به عنوان فردی با متانت و با اخلاق می‌شناسم اما گل‌محمدی باید بتواند در شرایط سخت خودش را کنترل کند و در آن شرایط توانایی‌هایش را نشان دهد.
معمولا فشار موجود در فوتبال خصوصا در تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس که رسانه‌ها و هواداران فشار مضاعفی ایجاد می‌کنند، باعث می‌شود که بعضی از دوستان ما هم که آرام بودند، واکنش نشان دهند. امیدوارم امسال برای یحیی درس شده باشد و مثل گذشته‌اش رفتار کند.
قاسم‌پور در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا درباره مسیر سپاهان با محرم نویدکیا توضیح داد: سپاهان در فاز حمله خیلی خوب است اما در دفاع تیمی ضعیف عمل می‌کند که در باشگاه‌های آسیا هم نشان داده شد. همیشه تیمی که پرتعداد حمله می‌کند، خطر گل خوردن و حتی باخت برایش وجود دارد. این تفکرات آقای نویدکیاست و نمی‌توان به آن ایراد گرفت ولی فوتبال نتیجه‌گرا این موضوع را نمی‌پسندد. ممکن است که حتی هواداران این را دوست داشته باشند اما فوتبال ایران نتیجه گراست.
او افزود: مثلا استقلال هم دفاع و هم حمله را در دستور کار داشت و نتیجه گرفت. آن‌ها نمی‌خواستند بازی سراسر تهاجمی داشته باشند. البته شاید نویدکیا ابزارش را نداشت و تفکراتش این بود که حمله کند. در مجموع به نظرم نویدکیا بد کار نکرد. او تجربه کمی برای مربی‌گری داشت ولی تیمش زیبا بازی می‌کند. فکر می‌کنم او می‌تواند با سپاهان موفق شود.
این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان درباره رقابت برای بقا بین فجر سپاسی، نفت مسجد سلیمان و شهر خودرو اظهار کرد: هر تیمی که برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد، موفق می‌شود. هر سه تیم در یک سطح هستند. فوتبال هم قابل پیش‌بینی نیست. مثلا من فکر می‌کردم که سپاهان به خاطر حملات پرتعدادش از پرسپولیس گل بخورد ولی دو گل زد یا فکر می‌کردم بهترین نتیجه استقلال مقابل فولاد، تساوی است اما برد. من فکر می‌کنم نفت یا فجر سپاسی شانس بیش‌تری برای بقا نسبت به شهرخودرو دارند. با این حال آدم از اتفاقاتی که در فوتبال می‌افتد خبر ندارد و ممکن است وقایع مختلفی رخ دهد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما