plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۳۵۶۳

اصلاح قیمت‌ها علت اصلی وقفه کوتاه‌مدت عرضه برخی کالاهای اساسی توسط کارخانجات است

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اصلاح قیمت کارخانجات در پی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، وقفه کوتاه مدتی در عرضه ایجاد شد اما از فردا بازار به روال عالی خود باز می‌گردد.
اصلاح قیمت‌ها علت اصلی وقفه کوتاه‌مدت عرضه برخی کالاهای اساسی توسط کارخانجات است
به گزارش ایصال نیوز، «مسعود امراللهی» روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه تیم بازرسی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور فعال هستند و بر بازار نظارت می‌شود، افزود: نیروهای بسیجی وزارت جهاد کشاورزی به تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از فردا به کمک ما می‌آیند.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه‌داد: در صورتی که مردم هر گونه گران فروشی را در سطح بازار های کشور مشاهده کردند، می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق سامانه های ۱۲۴ و ۱۳۵ به دست ما برسانند.

وی اظهار داشت: با توجه به اصلاح قیمت انجام شده در فروشگاه‌ها، تجمع‌های خرید توسط افراد ایجاد شده است اما مردم مطمئن باشند که هیچ مشکلی برای تامین کالای اساسی و مواد غذایی وجود ندارد.

امراللهی تصریح‌کرد: کارخانجات در حال تولید بوده و تولیدات خود را نیز بر اساس قیمت جدید انجام می‌دهند که این اقدام باعث وقفه کوتاه مدت در عرضه به بازار شده است.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت روی جت پرینت (دستگاه قیمت زن روی کالا) و حسابداری صنایع غذایی تغییر کرده و همین امر موجب ایجاد فاصله مقطعی در عرضه محصولات شده است.

امراللهی اظهار داشت: با آغاز تولید از امروز مشکل کاهش عرضه مواد غذایی برطرف می‌شود و امیدواریم که از فردا بازار به روال عادی خود برگردد.

به گفته وی، بر این اساس هرجایی که نیاز باشد کالاهای اساسی و مواد غذایی با قیمت‌های جدید عرضه خواهد شد و مشکل و کمبودی وجود ندارد.

گفتنی است؛ در پی اصلاح نرخ ارز و نظام یارانه ای کشور، با وجود برخی انحرافات در بخش توزیع کالاها در مراکز عرضه، اما وضعیت بازار کالاهای اساسی همچون گذشته آرام است و کالاها با نرخ های جدید و قدیم عرضه می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما