plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۲۳۳۶۶
در گفتگوی تلفنی با همتای سوئدی

امیرعبداللهیان: بازداشت و فرآیند دادگاه آقای حمید نوری غیر قانونی است

امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی وزیر خارجه سوئد بازداشت و فرآیند دادگاه حمید نوری تبعه ایرانی بازداشت شده در سوئد را غیر قانونی خواند و خواستار آزادی فوری او شد.
امیرعبداللهیان: بازداشت و فرآیند دادگاه آقای حمید نوری غیر قانونی است
به گزازش ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی خانم آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد، با ایشان در خصوص مسائل مهم دو جانبه و بویژه کنسولی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از این گفتگو با اشاره به برگزاری دادگاه آقای حمید نوری در سوئد، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران بازداشت و فرآیند دادگاه تبعه ایرانی، آقای حمید نوری را غیرقانونی می داند و خواستار آزادی فوری ایشان است.

وی همچنین افزود باعث تأسف است که یک گروهک تروریستی که سوابق جنایتهای آن بر مردم ایران و حتی عراق در دوره رژیم بعث صدام واضح است، فضاسازی تصنعی این فرآیند در سوئد را در دست گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این گفتگو ابراز امیدواری کرد با بذل اراده و تلاشهای متقابل و مشترک، شاهد توسعه مناسبات دو کشور در زمینه های گوناگون باشیم.

وزرای امور خارجه ایران و سوئد نسبت به تداوم رایزنی و تبادل نظر مستمر در خصوص مسائل در دستور کار روابط دو کشور توافق کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما