plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۳۳۴۱

تداوم حملات نظامی روسیه به کارخانه فولاد ماریوپل و بندر اودسا

روایت روسیه از حمله روایت متفاوتی است
بندر اودسا در جنوب غربی اوکراین بار دیگر هدف موشک‌های روسیه قرار گرفته است.
عکس آرشیوی ست
عکس آرشیوی ست
ولودیمیر زلنسکی، رئيس جمهوری اوکراین ضمن محکوم کردن این حمله تاکید کرد که نیروهای روسیه یک خوابگاه را در این منطقه مورد هدف قرار داده‌اند که به کشته شدن یک نوجوان و زخمی شدن یک دختر ۱۷ ساله انجامیده است. 

زلنسکی در ادامه گفت: «آن کودکان در خوابگاه چگونه می‌توانستند روسیه را تهدید کنند؟ این روشی است که روسیه در جنگ در پیش گرفته است.» 

اوکراینی‌ها نگرانند که اودسا یکی دیگر از اهداف تازه نیروهای روسیه باشد. این نگرانی به ویژه از آنجا قوت گرفته که یک ژنرال ارتش روسیه گفته است که حمله کرملین به روسیه با هدف ایجاد یک کریدور از روسیه به منطقه جداشده مولداوی ترانس نیستریا است که از اودسا می گذرد.

از سوی دیگر، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین می‌گوید صدها غیرنظامی همچنان در کارخانه فولاد ماریوپل گرفتار شده‌اند و نتوانسته‌اند از این منطقه خارج شوند. 

در همین حال یکی از فرماندهان نظامی نیروهایی که در این کارخانه با حملات روسیه می‌جنگد گفته پس از تخلیه نسبی غیرنظامیان از این منطقه، نیروهای روسیه بار دیگر تیراندازی به کارخانه آزوفستال از جمله به ساختمان‌هایی را که غیرنظامیان در آنجا مخفی شده‌اند، آغاز کرده‌اند. 

همچنین یکی دیگر از نیروهای جنگنده به خبرگزاری رویترز گفته که پس از عملیات تخلیه غیرنظامیان در این منطقه از سوی نیروهای سازمان ملل، حدود ۲۰۰ غیرنظامی در داخل سنگرهای کارخانه فولاد آزوفستال گیر افتاده‌اند. 

گفتنی ست در یک ساعت گذشته، آژیرهای حمله هوایی در سراسر جنوب و شرق اوکراین فعال شده است. از جمله این مناطق می‌توان به کراماتورسک و مناطق دونتسک، زاپوریژژیا و پولتاوا اشاره کرد. 

گزارش‌های تایید نشده‌ای هم در شبکه‌های اجتماعی از انفجار در منطقه میکولایف منتشر شده اما هنوز به صورت رسمی این اخبار تایید نشده است.

روایت طرف مقابل این نبرد درباره حملات یکی دو روز اخیر چنین: سرلشکر ایگر کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: طی شبانه روز گذشته موشک های هوا پرتاب با دقت بالا به 36 مرکز نظامی اوکراین اصابت کردند.

در این میان پنج پاسگاه فرماندهی و کنترل از جمله پاسگاه فرماندهی و دیده بانی گردان های 95 تهاجم هوایی و تیپ 81 هوانیروز مورد هدف قرار گرفتند.

وی افزود: تقریباً 700 پهپاد اوکراینی در جریان عملیات ویژه روسیه منهدم شده است.

کوناشنکوف ادامه داد: در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی، 146 فروند هواپیما، 112 بالگرد، 690 هواپیمای بدون سرنشین، 285 سامانه موشکی ضدهوایی، 2760 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 316 موشک انداز چندگانه، 1246 قبضه توپ و خمپاره صحرایی و 2578 خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما