plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۲۳۲۹۸

نانسی پلوسی در سفری اعلام نشده در کی‌یف با زلنسکی دیدار کرد

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده است.
نانسی پلوسی در سفری اعلام نشده در کی‌یف با زلنسکی دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز، نانسی پلوسی، سومین مقام ارشد آمریکایی است که از زمان آغاز جنگ به اوکراین سفر کرده است و سفر او نشان دهنده حمایت مستمر از این کشور است.

خبر سفر خانم پلوسی به اوکراین روز یکشنبه اعلام شد.

پلوسی که به همراه هیئتی از نمایندگان آمریکا وارد این کشور شد، در ویدئوی کوتاهی به زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما معتقدیم که به دیدار شما آمده‌ایم تا از مبارزه‌تان برای آزادی تشکر کنیم... مبارزه شما مبارزه برای همه است. بنابراین تعهد ما این است که تا پایان مبارزه در اینجا کنار شما باشیم.»

* آخرین تحولات جنگ اوکراین
به گزارش یورونیوز، جنگ اوکراین در حالی ادامه دارد که روز یکشنبه برای نخستین بار تعدادی از کسانی که در کارخانه فولاد ماریوپل گرفتار شده بودند توانستند از محل خارج شوند. این کارخانه آخرین محل در ماریوپل است که هنوز تحت کنترل نیروهای روسیه قرار نگرفته است.

پیش از این مسکو اعلام کرده بود که کنترل ماریوپل به‌جز کارخانه فولاد را در اختیار گرفته است.

همزمان با اعلام این خبر ارتش روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین از نیروهای این کشور خواسته کارخانه فولاد را محاصره کرده و از حمله به آن خودداری کنند.

 چند روز پیش از اعلام این خبر آژانس خبری تاس روسیه اعلام کرده بود که یک گروه ۲۵ نفره از جمله ۶ کودک از محل خارج شده‌اند.

روسیه کنترل بندر استراتژیک ماریوپل را در اختیار گرفته اما کارخانه فولاد آزوف استال تنها جایی است که تحت تصرف نیروهای روس قرار ندارد.

به گفته کی‌یف ۲ هزار نفر در این کارخانه محبوس شده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما