plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۲۲۷۷۸
ادامه سفر غیرمنتظره رهبران اروپایی به اوکراین

جانسون در سفر به کی‌یف قول کمک نظامی و مالی به اوکراین داد

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سفری غافلگیرکننده به کی‌یف و شهر بوچا، حمایت تازه و نظامی به اوکراین ارائه کرد. پیشتر صدر اعظم اتریش و جوزپ بورل و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از پایتخت اوکراین و شهر بوچا دیدار کرده بودند.
جانسون در سفر به کی‌یف قول کمک نظامی و مالی به اوکراین داد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، جانسون در نشستی در کی‌یف پایتخت اوکراین به زلنسکی گفت که بریتانیا ۱۲۰ وسیله نقلیه زرهی و سیستم های موشکی ضد کشتی را همراه با حمایت بیشتر از وام های بانک جهانی ارائه خواهد کرد.

او گفت که بریتانیا همچنین به تشدید تحریم‌های خود علیه روسیه و کناره‌گیری از استفاده از هیدروکربن‌های روسیه ادامه خواهد داد.

جانسون گفت: هدف از حمایت این است که اطمینان حاصل شود که "اوکراین هرگز دوباره مورد آزار و اذیت قرار نخواهد گرفت، هرگز دوباره مورد باج گیری قرار نخواهد گرفت، هرگز دوباره به همان شکل تهدید نخواهد شد.

"رئیس جمهور اوکراین همچنین پیشتر با کارل نهامر، صدراعظم اتریش در کی‌یف ملاقات کرد و در یک کنفرانس خبری مشترک هشدار داد در حالی که تهدید علیه پایتخت کاهش یافته است، در شرق در حال افزایش است.

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور کارل نهامر، صدر اعظم اتریش گفت: «ما برای جنگ آماده‌ایم و همزمان راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را هم دنبال می‌کنیم.»

صدر اعظم اتریش برای دیدار با مقام‌های اوکراینی و بازدید از شهر بوچا در حومه کی‌یف به پایتخت اوکراین سفر کرده است.

روز گذشته جوزپ بورل و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این دیدار گفت: اوکراین برای نبردی سخت با نیروهای روسی که در شرق این کشور تجمع می کنند، آماده است این نبرد سختی خواهد بود، ما به این نبرد و پیروزی خود ایمان داریم. ما آماده ایم همزمان بجنگیم و به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ باشیم."

میخائیلو پودولیاک، مذاکره‌کننده اوکراینی، گفت که زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تا زمانی که این کشور روسیه را در شرق شکست ندهد، ملاقات نخواهند کرد که این امر موقعیت مذاکره‌اش را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما