plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۲۳۲۲۶
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد

نوسان قیمت‌ها اصلی‌ترین چالش توسعه کشت گلخانه‌ای در اصفهان است

فقط پنج درصد از مساحت استان، اراضی کشاورزی ست که آنهم در حال نابودی و تغییر کاربری ست!
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: نوسان قیمت‌ها و متغیر بودن هزینه احداث، اصلی‌ترین چالش در توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان است.
نوسان قیمت‌ها اصلی‌ترین چالش توسعه کشت گلخانه‌ای در اصفهان است
به گزارش ایصال نیوز، احمدرضا رئیس‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: افزایش قیمت و ناپایداری نرخ‌ وسایل و ادوات اولیه احداث گلخانه‌ها، به یک چالش اساسی تبدیل شده است و از همین رو سرمایه گذاران با سختی و مشقت به این عرصه وارد می‌شوند.

وی اضافه کرد: انواع آهن آلات و لوله اتصالات در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیر قیمت روبه رو بودند و در یکی ۲ سال گذشته نوسان قیمت در آن‌ها بیشتر شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهارداشت: افزایش دستمزد کارگری و خدمات نیز قیمت تمام شده راه‌اندازی گلخانه‌های جدید را بیشتر کرده است و در مجموع بدون حمایت و تسهیلات، توسعه این بخش دشوار خواهد بود.

رییس‌زاده گفت: تسهیل در صادرات از دیگر مقوله‌هایی است که برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان به آن نیاز داریم که همکاری و تعامل سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی و متولی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دهاقان، شهرضا، تیران و کرون، چادگان و نجف آباد بیشترین گلخانه‌های استان را در خود جای داده‌اند و تولیدات آن‌ها حدود ۳۸۰ هزار تُن در سال و بالغ بر یک چهارم آن صادراتی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و همچنین گل زینتی در گلخانه‌های استان استحصال می‌شود.

استان اصفهان با داشتن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان، ۳.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است. متأسفانه، در سالهای اخیر، از طرفی چالش های تولید، امکان بهره مندی صحیح از این اراضی را دچار چالش کرده است و از سوی دیگر، جرم تغییر کاربری های غیر مجاز و ویلاسازی های ویران کننده، حیات بسیاری از این اراضی را با تهدیدات جدی مواجه کرده است. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما