plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۲۳۲۱۰

حضور هزاران روزه دار فلسطینی در مسجد الاقصی در شب قدر

قدس اشغالی شامگاه چهارشنبه شاهد حرکت گسترده دهها هزار فلسطینی به سمت مسجد الاقصی برای گرامیداشت شب قدر اهل سنت در شب27 ماه مبارک رمضان بود.
حضور هزاران روزه دار فلسطینی در مسجد الاقصی در شب قدر
به گزارش ایصال نیوز، بیش از 150 اتوبوس از شهرهای الناصره و طمره و ام الفحم و النقب و دیگر شهرهای اشغالی فلسطین (برای احیای شب قدر) به سمت مسجد الاقصی به حرکت درآمدند. همچنین هزاران شهروند به ایست قلندیا در شمال قدس رسیدند تا با عبور از آن خود را به مسجد الاقصی برسانند.

اقدامات رژیم صهیونیستی و اعمال فشارها و محدودیت ها برای شهروندان، بحران بزرگی در ایست قلندیا ایجاد کرد.

ایست و بازرسی بیت لحم نیز شاهد تدابیر رژیم صهیونیستی به منظور ممانعت از ورود شهروندان به قدس بود.

"ایاد ناصر الدین" شهروند فلسطینی از الخلیل که موفق شد خود را به مسجد الاقصی برساند، گفت: در ایست بیت لحم که عبور از آن بویژه برای زنان بسیار دشوار است، تعدادی از شهروندان از حال رفتند.

به رغم دشواری های بسیار، "خلیل" یکی از شهروندان فلسطینی از حضورش در قدس ابراز شادمانی کرد و گفت که احساسش توصیف ناپذیر است زیرا فلسطینیان و قدس روح واحد دارند و مسجد الاقصی جایگاه و منزلتی عظیم در دل و جان آنها دارد. مردم قدس با گرمی از هموطنان خود استقبال کردند. آنها در میان معتکفان در مسجد الاقصی افطاری توزیع کردند.

گفتنی است؛ شامگاه چهارشنبه شب بیست‌و‌هفتم ماه مبارک رمضان برای اهل سنت مصادف با شب قدر است و صدها هزار نفر از مسلمانان فلسطینی با وجود محدودیت‌های شدید اجرا شده از سوی اشغالگران صهیونیستی، برای شرکت در مراسم احیای شب‌ قدر در صحن مقدس مسجدالاقصی حضور یافته اند و تا بامداد به دعا و راز و نیاز مشغول خواهند بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما