plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۳۱۹۶
مدیر محیط زیست شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد

اعلام نتایج اولیه آزمایش آلودگی زاینده‌رود/ مواد نفتی و سمی گزارش نشد

آلودگی پیش آمده بسیار سریع رفع شد
مدیر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: دوشنبه این هفته اولین نتایج آزمایشات آلودگی زاینده‌رود در فلاورجان به دست ما رسید و آن دسته از آلاینده‌های اصلی و مهم همچون مواد نفتی، آلی و سموم در نمونه‌های ارسالی شناسایی نشد، اما همچنان ماهیت خود آلاینده مشخص نیست.
اعلام نتایج اولیه آزمایش آلودگی زاینده‌رود/ مواد نفتی و سمی گزارش نشد
مسعود سیدی‌پور در گفت‌گویی درباره نتیجه گزارش آلودگی آب زاینده‌رود که در روز شنبه سوم اردیبهشت و در منطقه فلاورجان اصفهان اتفاق افتاد، اظهار کرد: از زمان وقوع این حادثه و تخلف، کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای در آن محل حضور پیدا کردند و نمونه‌برداری‌ها انجام و در اسرع وقت با آزمایشگاه معتمد و مرجع ارسال شد.

وی با بیان اینکه دوشنبه این هفته اولین نتایج این آزمایشات به دست ما رسید، تصریح داد: براین اساس آن دسته از آلاینده‌های اصلی و مهم همچون مواد نفتی، آلی و سموم در نمونه‌های ارسالی شناسایی نشد، اما همچنان ماهیت خود آلاینده مشخص نیست.

مدیر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: ماهیت این آلاینده توسط دستگاه‌های تخصصی به‌صورت گام به گام انجام می‌شود و امیدواریم به زودی نوع ماده آلاینده مشخص و بتوانیم با تعامل همکاران اداره کل محیط زیست به سراغ آن صنایع آلاینده کوچک و بزرگ که موجب این آلودگی شده‌اند، برویم.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال شفاف‌سازی آلودگی زاینده‌رود هستیم، گفت: خوشبختانه بسیار سریع این آلودگی رفع شد و حجم آلودگی به میزانی نبود که در زاینده‌رود باقی بماند.

سیدی‌پور با بیان اینکه این آلودگی تا سد آبشار رصد و موجب کدورت آب در همان روز شد، تصریح کرد: با پیمایش‌های صورت گرفته اطراف رودخانه، هیچ لکه و یا باقی مانده‌ای از این آلودگی در زاینده‌رود دیده نشده است.

وی درباره نتیجه نهایی این آزمایشات، گفت: هنوز نتیجه و منبع این آلودگی مشخص نیست و در بررسی‌های صورت گرفته، این آلودگی آثاری بر گیاهان اطراف رودخانه نداشته و در آب حل شده است و با شناسایی ماده اصلی آلاینده آب زاینده‌رود، می‌توان اثرات زیست‌محیطی آن را مشخص کنیم.

مدیر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای در شناسایی آلاینده‌ها و اقدام سریع آن مشکلی نداریم، اما آنچه مشکل است و از مردم کمک می‌خواهیم تا در صورت وقوع این قبیل حوادث و موارد آلودگی با سامانه ۳۸۴۸ تماس بگیرند و هر گونه مورد مشکوک و تخلف را گزارش دهند.

وی تاکید کرد: اگر این موضوع نهادینه شود و متخلفان متوجه برخورد به موقع ما می‌شوند، دیگر شاهد این قبیل تخلفات نخواهیم بود.

سیدی‌پور افزود: بنابراین با استفاده از این سامانه، هر شهروند اصفهانی یک پاسبان و محافظ منابع آب در استان خواهد بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما