plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۳۰۲۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد

اداره‌های استان اصفهان ملزم به صرفه‌جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی مصرف برق شدند

تمهید بسته های تشویقی برای صرفه جویی مشترکان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اداره‌های استان بمنظور مدیریت بهینه و به حداقل رسیدن قطعی برق در تابستان امسال ملزم به صرفه‌جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی در مصرف این انرژی شدند.
اداره‌های استان اصفهان ملزم به صرفه‌جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی مصرف برق شدند
به گزارش ایصال نیوز، منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه صرفه جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی برق به همه دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است، افزود: لازم است سیستم های اداره ها در ساعت های تعطیلی خاموش و از لامپ های کم مصرف استفاده شود، مصرف برق تا ۹۰ درصد در روزهای تعطیل کاهش یابد و دیزل ژنراتورهای اداره ها برای کمک به شبکه برق آماده ورود به مدار باشند.

وی با تاکید بر اینکه تابستان پارسال خسارت سنگینی به صنایع، گلخانه ها و بخش های مختلف کشاورزی استان اصفهان بدلیل قطعی برق وارد شد، اظهار داشت: با توجه به تجربه های سال گذشته، برنامه ریزی برای تامین برق پایدار در تابستان امسال از فروردین جاری در دستور کار قرار گرفت و جلسه مدیریت بحران بخش برق برگزار شد.

شیشه فروش اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت‌های برق استان به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که تا جای ممکن اعلام محدودیت کمتر شود و اگر ناگزیر به اعمال محدودیت و قطعی شدند جدول زمان‌بندی و برنامه مشخصی برای آن اعلام و اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه مدیریت بحران برق باید در شرکت های برق استان تشکیل و بمنظور تدوین برنامه اضطراری در تابستان امسال اقدام شود، گفت: به همه دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است که برای ایجاد زیرساخت ها و افزایش توان تولید و کنترل مصرف برق در اداره ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه لازم است تفاهم‌نامه هایی با مشترکان بخش های مختلف کشاورزی، صنایع و صنوف برای مدیریت مصرف برق در تابستان امسال منعقد شود، خاطرنشان کرد: بسته های تشویقی برای مشترکان در زمینه صرفه جویی مصرف برق نیز پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه برق در نورپردازی ها و آب نماهای شهری، تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان ۳۴۹ تقاطع وجود دارد که شهرداری اصفهان موظف شد بمنظور پیشگیری از اختلال در ترافیک شهر هنگام قطع برق در اسرع وقت طی هماهنگی با شرکت برق و پلیس راهور برای نصب سامانه های اضطراری برق اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بر برخورد قانونی با استفاده کنندگان غیر مجاز از دستگاه‌های تولید رمز ارز نیز تاکید شده است، اظهار داشت: دستگاه‌های تولید رمز ارز مُجاز نیز باید طبق دستورالعمل شرکت برق فعالیت کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه جلسه های مدیریت بحران برق هر ۲ هفته یک بار تشکیل می شود، گفت: میزان مصرف برق در فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته در استان سه درصد افزایش یافته و لازم است از هم اکنون برای مصرف بهینه برق در تابستان برنامه ریزی شود تا با کمترین قطعی و اثرات ناشی از آن مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان به ۲ هزار مگاوات برق نیاز دارد، تاکید کرد: لازم است شرکت توانیر برای تامین این میزان انرژی مورد نیاز اقدام و تسهیلات مورد نیاز برای توسعه نیروگاه های خورشیدی را فراهم کند.

شیشه فروش با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در حال برنامه ریزی برای تولید یکهزار مگاوات برق است که تا تابستان سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۰ مگاوات را می تواند وارد مدار کند، افزود: در زمان حاضر میزان برق تولیدی از انرژی خورشیدی در استان اصفهان ۵۴ مگاوات است که باید به حداقل ۸۰۰ مگاوات برسد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما