plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۳۰۲۰

غرب ارایه تسلیحات سنگین به اوکراین را کلید زد

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که ارسال هواپیما و قطعات به اوکراین نشان دهنده تغییر نگرش در غرب است که ابتدا از ارائه تسلیحات سنگین به اوکراین خودداری کرده بود.
غرب ارایه تسلیحات سنگین به اوکراین را کلید زد
بنابر گزارش رویترز، پنتاگون اعلام کرد اوکراین هواپیماهای جنگنده و قطعات هواپیما را برای تقویت نیروی هوایی خود در تقابل با روسیه دریافت کرده است اما وزارت دفاع آمریکا از ذکر تعداد هواپیماها یا مبدا آنها خودداری کرده است.

این اعلام یک هفته پس از آن صورت می گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از بسته کمک نظامی 800 میلیون دلاری به کی‌یف، شامل تجهیزات سنگین تر مانند هویتزر، همزمان با تشدید درگیری ها در شرق اوکراین، رونمایی کرد.

این اقدامات نشان دهنده تغییر نگرش در غرب است که در ابتدا از ارائه تسلیحات سنگین به اوکراین برای جلوگیری از اقدامی که روسیه می‌توانست دخالت مستقیم در درگیری در نظر بگیرد، خودداری کرده بود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این خصوص به خبرنگاران گفت: نیروهای اوکراینی «در حال حاضر هواپیماهای جنگنده بال ثابت بیشتری نسبت به دو هفته پیش در اختیار دارند».

او گفت: «بدون اشاره به آنچه دیگر کشورها ارائه می‌کنند، آنها (نیروهای اوکراینی) سکوها و قطعات بیشتری دریافت کرده‌اند تا بتوانند اندازه ناوگان خود را افزایش دهند.»

کربی نوع هواپیمای تحویل داده شده به ارتش اوکراین را - که هفته ها تقاضا برای دریافت هواپیماهای جنگی را مطرح می کرد - مشخص نکرد، اما تلویحاً مدعی شد آنها ساخت روسیه هستند.

کربی گفت: «کشورهای دیگری که تجربه استفاده از این نوع هواپیماها را دارند، توانسته اند به آنها کمک کنند تا هواپیماهای بیشتری را راه اندازی کنند.»

وی تاکید کرد در حالی که ایالات متحده در حمل و نقل برخی از قطعات کمک کرده است، واشینگتن «هواپیمای کامل را منتقل نکرده است.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما