plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۲۲۹۴۱

روسیه هواپیمای حامل تسلیحات غربی را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.
روسیه هواپیمای حامل تسلیحات غربی را سرنگون کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد که شهر بندری و راهبردی ماریوپل را به طور کامل از جنگجویان آزوف، مزدوران و نیروهای مسلح اوکراینی پاکسازی کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزود: «ارتش اوکراین و دیگر نهادهای مسلح اوکراینی تا کنون 23 هزار نفر از نیروهایشان را از دست داده‌اند».

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات طرف اوکراینی در شهر ماریوپل به بیش از 4 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که دولت بایدن چهارشنبه گذشته از کمک تسلیحاتی 800 میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد.

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت «جو بایدن» تا کنون 3.2 میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین انجام داد که شامل 2.6 میلیارد دلار از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌باشد.

وزیر خارجه اوکراین هفته پیش و پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در پیامی توییتری نوشت: «من امروز اینجا آمدم تا درباره سه چیز خیلی مهم صحبت کنم: تسلیحات، تسلیحات، تسلیحات».

دور اخیر کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین شامل ترکیبی از تسلیحات و دیگر تجهیزاتی است که واشنگتن پیشتر در اختیار کی‌یف قرار داده بود و همچنین قابلیت‌های جدیدی است که پیشتر برای اوکراین ارسال نشده بود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز جمعه مدعی شد به یادداشت هشدارآمیز روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها دست یافته است.

این روزنامه نوشت، روسیه این هفته یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش اخطار درباره محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما