plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۲۳۰۰۱

جنگ اوکراین عامل کاهش رشد جهانی اقتصاد از 4.1 به 3.2 درصد شد

بانک جهانی پیش بینی رشد سالانه جهان را برای 2022 از 4.1 به 3.2 کاهش داد و مهمترین دلیل آن را تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر اقتصاد جهانی دانست.
جنگ اوکراین عامل کاهش رشد جهانی اقتصاد از 4.1 به 3.2 درصد شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از cnbc، دیوید مالپاس در کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت بزرگترین عامل کاهش پیش بینی رشد، انقباض اقتصادی در سراسر اروپا و آسیای مرکزی است.

سایر عوامل به گفته وی شامل هزینه‌های بالاتر غذا و سوخت است که توسط مصرف کنندگان در کشورهای توسعه یافته متحمل می‌شوند.

به گفته وی بخشی از آن در نتیجه تحریم انرژی روسیه توسط غرب است که قیمت نفت و گاز را در جهان افزایش داده است. اختلالات در صادرات محصولات کشاورزی اوکراین نیز به عنوان عامل موثر ذکر شده است.

روسیه بنادر اصلی اوکراین را در دریای سیاه محاصره کرده و این امر برای تردد کشتی‌های باری غلات خطرناک شده است.
قرار است.

بانک جهانی بسته جدید 15 ماهه واکنش به بحران را به مبلغ 150 میلیارد دلار برای پوشش آوریل 2022 تا ژوئن 2023 را پیشنهاد کند.

بانک جهانی پیش‌تر برای فرار از بحران ناشی از کووید 19 بیش از 160 میلیارد دلار اختصاص داده بود و حالا این بسته با رقم کووید رقابت می‌کند.

البته به گفته کارشناسان آسیبی که تهاجم روسیه به اوکراین به اقتصاد جهانی وارد کرده، در مقایسه با آسیب وارده به اوکراین و روسیه کمتر است.

بانک جهانی پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی اوکراین 45.1 درصد کاهش می‌یابد که برای کشوری با 40 میلیون جمعیت فاجعه بار است.

اقتصاد روسیه نیز به دلیل تاثیر تحریم‌ها ضربه بزرگی خورده است.

اوایل آوریل بانک جهانی پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی روسیه به دلیل تحریم‌ها 11.2 درصد کاهش می‌یابد،هرچند پوتین دیروز تاکید کرد قدرتهای غربی در داستان تحریم شکست خورده‌اند.

روبل روسیه پس از افت شدید، ارزش خود را بهبود بخشیده اتس اما اقتصاددانان می‌گویند بهبود توهمی است که توسط کنترل‌های ارزی داخلی سخت توسط کرملین اعمال شده و به طور کاذب ارزش روبل را داخل روسیه افزایش داده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما