plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۲۲۶۰۰

گفتگوی آمریکا و انگلیس با محور اقدامات بیشتر علیه روسیه

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس، در مورد اقدامات بیشتر احتمالی برای پاسخ به حمله روسیه به اوکراین گفتگو کردند.
گفتگوی آمریکا و انگلیس با محور اقدامات بیشتر علیه روسیه
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی افزود که بلینکن و تراس همچنین در مورد نشست آتی وزرای خارجه ناتو گفتگو کردند.

پیش از این، دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین جمعه شب مدعی شد: عقب نشینی برخی نیروهای روسی احتمالا تلاشی برای آمادگی جهت حمله دوباره به دونباس است.

کولبا به شبکه الجزیره قطر گفت که تصمیم مسکو برای کاهش فعالیت نظامی‌اش نشانه‌ی این است که راهبرد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه واقعی‌تر شده است.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت که در آینده اقتصاد و سیستم مالی و پولی روسیه شاهد آسیب‌های جدی خواهد دید.

رئیس جمهور اوکراین نیز بامداد امروز شنبه گفت که نیروهای روسیه در حال خارج شدن از شمال اوکراین بوده اما این موضوع به آهستگی صورت می‌گیرد.

زلنسکی با اثرگذار توصیف کردن تحریم‌های غرب علیه روسیه خواستار تشدید این تحریم‌ها شد.

پیشتر نیز «میکولا السچاک» فرمانده نیروی هوایی اوکراین گفته بود که «نیروهای روسیه تاکتیک هوایی خود را تغییر داده و فعالیت اصلی خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده‌اند.

گفتنی است؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه ۵ اسفند تهاجم نظامی خود را با نام "عملیات ویژه" علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما