plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۲۹۷۴

اولین تلفات از موج تازه کرونا در شانگهای اعلام شد

اطلاعیه‌ کمیسیون بهداشتی شانگهای حاکی است که سه شهروند چینی که بین ۸۹ تا ۹۱ سال سن داشته‌ و واکسن کرونا نزده بودند، در تازه ترین موج شیوع ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند.
اولین تلفات از موج تازه کرونا در شانگهای اعلام شد
به گزارش ایصال نیوز، به دنبال موج جدید شیوع ویروس کرونا در چین، این کشور اولین موارد مرگ ناشی از ابتلای به این ویروس را در حالی در شانگهای اعلام کرده که این شهر تحت قرنطینه شدید قرار دارد.

پرجمعیت‌ترین شهر چین در حالی این روزها همچنان با معضل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 مواجه است که این کشور در جدال با مهار بزرگ ترین موج شیوع کرونا از زمان اولین شناسایی این ویروس در مرکز ووهان در اواخر سال 2019 قرار دارد.

در اطلاعیه‌ای که از سوی کمیسیون بهداشتی این شهر منتشر شده، اولین تلفات از موج تازه کرونا در شانگهای را اعلام کرده است.

این اطلاعیه می افزاید که سه نفر که بین ۸۹ تا ۹۱ سال سن داشته‌اند و واکسن کرونا نزده بودند جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. پکن خاطرنشان کرده که تا امروز هیچ کس در این شهر از ویروس کرونا جان نباخته بود، و این درحالی است که این شهر با اعمال قرنطینه سختگیرانه مواجه است.

به دنبال اعمال قرنطینه های شدید، در هفته‌های گذشته شماری از ساکنان شانگهای در شبکه‌های اجتماعی نسبت به محدود‌یت‌ها و کمبود اقلام ضروری شکایت کرده‌ و برخی نیز پیش از این به دلیل محدودیت های شدید قرنطینه و اعمال محدودیت های رفت و آمد، بدون غذا مانده‌ بودند.

در اطلاعیه‌ کمیسیون بهداشتی شهر شانگهای در باره مرگ این سه بیمار، گفته شده که این بیماران علیرغم تلاش جدی برای احیاء جان باخته اند.

موج تازه ویروس امیکرون (کرونا) در شانگهای از سه هفته پیش آغاز و در راستای سیاست کرونای صفر در چین، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مهار شیوع آن در شانگهای وضع شده است به طوری که میلیون‌ها نفر عملا در خانه‌های خود محبوس هستند.

افزایش ابتلا در چین، اگرچه موارد ابتلای آن نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین است، اما استراتژی صفر مطلق ابتلا به کرونا را در این کشور با چالش روبرو کرده است.

برای تحقق اهداف این استراتژی، چین از قرنطینه‌های سختگیرانه برای مهار شیوع ویروس استفاده می‌کند سیاستی که این کشور را در مواجهه با کرونا نسبت به اغلب کشورهای دیگر، موفق تر کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما