plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۸۲۰۶

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در چین با 13 فوتی و 11 مبتلا

ادامه موفقیت چین در مهار کووید19
کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 13 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چین جان باخته و 11 تن دیگر هم به این ویروس مبتلا شده اند.
جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در چین با 13 فوتی و 11 مبتلا
به گزارش ایصال نیوز، کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد براساس این آمار، شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به 80 هزار و 824 تن و شمار کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند هم به سه هزار و 189 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش با درمان یک هزار و 430 تن در 24 ساعت گذشته شمار کل بهبود بافتگان در چین هم به رقم 65 هزار و 541 تن افزایش یافته است.

این کمیسیون همچنین گزارش کرد در 24 ساعت گذشته 9 مورد ابتلای وارداتی کرونا به چین هم ثبت شده است که با این حساب شمار کل مبتلایانی که از خارج به چین وارد شده اند به 95 تن رسیده است.

در مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز تاکنون در مجموع 197 مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است که 138 مورد در ناحیه اداری ویژه هنگ کنگ، 10 مورد در ناحیه اداری ویژه ماکائو و 50مورد در جزیره تایوان اعلام شده است.

همزمان اعلام شد که آمار کل مبتلایان به کرونا در خارج از چین به 51 هزار و شمار جان باختگان هم به یک هزار و 910 تن رسیده است.

در کره جنوبی با ثبت 107 مبتلا جدید شمار کل مبتلایان به 8084 نفر رسیده است.

در آمریکا نیز ترامپ وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد او همچنین گفت که به احتمال زیاد تست کرونا خواهد داد. آمریکا تاکنون 41 فوتی در اثر ابتلای به کرونا داشته است.

در کانادا هم تست کرونا همسر جاستین ترودو نخست وزیر این کشور مثبت اعلام شده است اما در برزیل «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری این کشور، مثبت بودن تست کرونای خود را تکذیب کرد و گفت که مشکلی ندارد.

در اسپانیا نیز با افزایش شمار مبتلایان به چهار هزار و 200 تن وضعیت اضطراری ملی برای 15 روز اعلام شد ایتالیا نیز قرنطینه را به سراسر کشور توسعه داد در انگلیس هم فوتبال لیگ برتر این کشور تعطیل شد.

گفتنی است ایتالیا از پنجشنبه تا جمعه با 250 فوتی بیشترین آمار تلفات را داشته است و سازمان بهداشت جهانی از جهش شیوع کرونا در اروپا و بویژه در ایتالیا ابراز نگرانی کرد. ویروس کرونا با نفوذ به بیش از 130 کشور در جهان، تاکنون بیش از 135 هزار نفر را مبتلا کرده و حدود 5 هزار نفر را کشته است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما