plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۲۲۹۱۷
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان خبر داد

وزش باد و کاهش دما برای استان اصفهان تا یکشنبه ادامه دارد

غبار و ریزگرد به دلیل وزش باد شدید تشدید می شود
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای استان در روزهای آتی، وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق، کاهش دما و انتشار گرد و غبار و ریزگرد را پیش بینی کرد.
وزش باد و کاهش دما برای استان اصفهان تا یکشنبه ادامه دارد
به گزارش ایصال نیوز، ابراهیم هنرمند در گفت گویی اظهارداشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت ناپایدار تا اواسط هفته پیش رو در استان است که بر این اساس در این مدت در اکثر مناطق آسمان کمی ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید خواهد بود.

وی با اشاره به تقویت ناپایداری های همرفتی تصریح کرد: رعد و برق پراکنده در سطح استان و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتی گراد کاهش می یابد و این روند برای روزهای بعد نیز تکرار خواهد شد.

هنرمند افزود: بر همین مبنا اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره رگبار و رعد وبرق (در نواحی مستعد بارش تگرگ)، وزش باد شدید موقتی تا یکشنبه در استان "هشدار زرد" صادر کرده است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در استان بخصوص در مناطق مرکزی و شرقی، انتشار گرد و غبار و ریزگرد را به همراه خواهد داشت.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما