plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۲۲۹۱
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری مسکن وزارت راه

ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی آغاز شد

قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته شود
بر اساس گفته مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در طرح اقدام ملی مسکن، هدف این است که عرضه زیاد شود تا تقاصا مدیریت شود و بدین ترتیب قیمت‌ها کنترل شود. وی افزود: هدف وزارت راه و شهرسازی تولید مسکن برای برابر کردن بازار تقاضا و عرضه است و در نحوه فروش دخالتی ندارد.
ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی از طرح اقدام ملی آغاز شده است. عباس فرهادیه روز شنبه افزود: از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که قرار است در طرح اقدام ملی ساخته شود عملیات اجرایی حدود ۱۵۰ هزار واحد آغاز شده است و هر هفته پروژه‌های جدیدی شروع می‌شود. مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: از این رقم عملیات ساخت نزدیک به ۹۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید آغاز شده است. ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانه نیز در بنیاد مسکن در حال ساخت است و در بافت فرسوده نیز پرداخت وام آغاز شده است.
فرهادیه اضافه کرد: در حال حاضر قراردادهای ساخت ۴۷ هزار واحد مسکونی جدید در حال انعقاد است. طرح اقدام ملی اواخر سال گذشته به تأیید رئیس جمهوری رسید و عملیات ساخت خانه‌ها در سال جدید آغاز شده است. بر اساس این طرح قرار است، حدود ۴۰۰ هزار مسکن جدید طی امسال و سال بعد ساخته شود. با وجود اینکه این موضوع اقدام مثبتی است اما این طرح برای حل مشکل بازار مسکن بر اساس کمبود عرضه طراحی شده است.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره ساز و کار تحویل واحدهای مسکونی که ذیل این طرح ساخته می‌شود نیز، گفت: در این طرح مثل مسکن مهر پیش ثبت نامی صورت نمی‌گیرد. ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان ساخته می‌شود و از آنجایی که سازنده (پیمانکار و بخش خصوصی) مالک ۷۰ درصد این خانه‌ها است خودش برای فروش تصمیم گیری می‌کند.
فرهادیه گفت: در این طرح هدف این است که عرضه زیاد شود تا تقاصا مدیریت شود و بدین ترتیب قیمت‌ها کنترل شود. وی افزود: هدف وزارت راه و شهرسازی تولید مسکن برای برابر کردن بازار تقاضا و عرضه است و در نحوه فروش دخالتی ندارد.
انتهای پیام/*
۵
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما