plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۲۷۸۲
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد

بیشتر شهرهای اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

آمار، حاکی از افزایشی آزمایش‌های مثبت قطعی کرونا نسبت به دو هفته گذشته است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، بیشتر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد(خطر متوسط) قرار دارند و تعداد شهرستان‌های قرمز(بسیار پُرخطر) نیز تغییری نداشته است.
بیشتر شهرهای اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند
به گزارش ایصال نیوز، پژمان عقدک، روز شنبه در گفتگویی افزود: طبق آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از بیستم فروردین امسال، در استان اصفهان(جز کاشان و آران و بیدگل) ۹ شهرستان از جمله اصفهان زرد، ۶ شهرستان قرمز، پنج شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان آبی(عادی) هستند. در آمار وزارت بهداشت، شهرستان اصفهان با احتساب چهار شهرستان جدیدی که قبلا جزو آن بودند، در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد شهرستان‌های آبی و زرد نسبت به هفته گذشته یک مورد افزایش یافته است، اظهار داشت: در مجموع، وضعیت استان اصفهان از نظر رنگ‌بندی کرونایی نسبت به هفته گذشته تغییر جدی نداشته است.

عقدک با اشاره به اینکه آخرین آمار کرونا حاکی از افزایشی بودن تعداد بیماران سرپایی و آزمایش‌های مثبت قطعی نسبت به ۲ هفته گذشته است، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه در هفته اخیر نسبت به اوائل فروردین، کاهشی بود.

وی تصریح کرد: میزان مرگ و میر در مجموع، روند کاهشی داشت و در چند روز فوتی‌ها در استان به صفر رسید اما در تاریخ ۱۹ فروردین، چهار فوتی قطعی گزارش شد.

عقدک همچنین با اشاره به اینکه از امروز در کلانشهر اصفهان فقط مرکز تجمیعی واکسیناسیون "پُل شهرستان" فعالیت دارد، گفت: میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در میان بزرگسالان تقریبا ثابت مانده و میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا حدود ۴۰ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این روزها با توجه به افزایش موارد سرپایی کرونا، شاید خانواده‌های بیشتری برای واکسیناسیون کودکان خود مراجعه کنند، افزود: تاکنون هه مطالب در باره ضرورت واکسیناسیون گفته شده است و بنظر می‌آید مردم تصمیم خود را درباره اینکه چند دُز واکسن بزنند، گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بطور معمول، مردم هنگامی که با یک موج جدید با میزان مرگ و میر بالا مواجه شوند، برای واکسیناسیون مراجعه می کنند، تاکید کرد: رفتار مردم مبتنی بر شدت ادراک آنها نسبت به ابتلا به بیماری و مرگ و میر آن است و وقتی احساس کنند دچار بیماری درمان ناپذیری می‌شوند، تمایلشان برای گرفتن خدمات درمانی بیشتر می‌شود.

عقدک درباره بازگشایی مدارس نیز خاطرنشان کرد: نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کلاس های درس از جمله ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوا و گندزُدایی توسط کارشناسان بهداشت آموزش و پرورش و با نظارت عالی مراکز بهداشت انجام و تذکرهای لازم داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان علامت‌دار نباید در کلاس‌های درس حاضر شوند، تصریح کرد: این روزها آنچه که بیشتر نمود دارد دغدغه خانواده‌هاست اما ای کاش این دغدغه در سایر موارد مانند مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و پارک رفتن‌ها هم بطور جدی تر وجود داشته باشد.

عقدک خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش واکسیناسیون و اِلزام مدارس به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مدارس همه شهرستان‌ها فارغ از نوع رنگ‌بندی کرونایی، بصورت حضوری خواهند بود و همچنان بر واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی تاکید می شود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر ۲۶۱ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون حدود ۴۸۶ هزار نفر بطور قطعی به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و تعداد موارد فوتی قطعی ناشی از کرونا ۱۱ هزار و ۶۳۵ نفر بوده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما