plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۲۲۷۲۲

هشدار چین به آمریکا در مورد سفر نانسی پلوسی به تایوان

چین به آمریکا در مورد سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدار داد و اعلام کرد چنین دیداری به شدت بر روابط پکن-واشنگتن تاثیر خواهد گذاشت.
هشدار چین به آمریکا در مورد سفر نانسی پلوسی به تایوان
بنابر گزارش رویترز، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت که پکن به شدت با هر نوع تعامل رسمی آمریکا با تایوان مخالف است و واشنگتن باید این سفر را لغو کند. جوآن او سخنگوی وزارت امور خارجه تایوان نیز به گفتن این جمله بسنده کرد که دعوت از مقامات و هیات های آمریکایی همواره بخش مهمی از فعالیت های وزارتخانه است و هر دیدار رسمی را در زمان مناسبی اعلام خواهد کرد.

در حالی که سفر پلوسی به تایوان هنوز توسط دفتر وی رسما تایید نشده است، برخی رسانه های ژاپنی و تایوانی گزارش دادند که وی بعد از سفر به ژاپن به تایوان خواهد رفت. روزنامه ژاپن تایمز پیشتر خبر داده بود که پلوسی روز جمعه (۱۹ فروردین) وارد ژاپن خواهد شد و شنبه (۲۰ فروردین) با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد. دیدار با رئیس مجلس ژاپن از دیگر برنامه های وی است.

یکشنبه پیش‌رو (۲۱ فروردین) چهل و سومین سالگرد امضای قانون روابط تایوان توسط آمریکاست که با وجود فقدان روابط دیپلماتیک رسمی برنامه روابط با تایوان را تنظیم و هدایت می کند و تعهد آمریکا را برای ارائه تجهیزات لازم به منظور دفاع از خود به اوکراین به رسمیت می شناسد.

آخرین بار که مقامی در حد رئیس مجلس نمایندگان از تایوان دیدار کرد سال ۱۹۹۷ و زمانی بود که نوت گینگریچ (رئیس مجلس آمریکا ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹) با لی تنگ هو رئیس جمهوری وقت تایوان ملاقات کرد. هیاتی از مقامات ارشد پیشین آمریکایی و مقامات امنیتی آمریکایی نیز ماه مارس (اسفند/ فروردین) از تایوان دیدار کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما