plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۲۶۵۳

اخراج شماری از دیپلمات‌های روس از فرانسه و آلمان

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به فاجعه شهر بوچا، از اخراج تعدادی از کارمندان دیپلماتیک روسیه از این کشور خبر داد. آلمان نیز با هدف حمایت بیشتر از اوکراین، ۴۰ دیپلمات روس را اخراج می کند. انگلیس خواستار تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر شد.
اخراج شماری از دیپلمات‌های روس از فرانسه و آلمان
به گزارش ایصال نیوز، ساعتی پس‌از اعلام خبر اخراج ۴۰ دیپلمات روس از آلمان، وزارت خارجه فرانسه هم در اقدامی مشابه، اقدام به اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس از پاریس کرده است.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که در واکنش به کشتار غیرنظامیان در شهر بوچای اوکراین، دستور اخراج تعدادی از کارمندان دیپلماتیک روسیه را از این کشور صادر کرده است.

وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد: ما به شکل مناسب به اقدام فرانسه در اخراج دیپلمات‌های روس پاسخ خواهیم داد.

پیشتر و به گزارش رویترز، آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان، در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اتفاقات رخ داده در بوچا در اوکراین نوشت: تصاویر ارسال شده از بوچا درباره خشونت غیرقابل باور رهبری روسیه و کسانی که تبلیغات آنها را باور می‌کنند، شهادت می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته که تعداد قابل توجهی از اعضای سفارت روسیه را که هر روز در آلمان علیه آزادی و انسجام جامعه ما فعالیت می‌کنند، به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کند.

رویترز اضافه کرد که وزارت امور خارجه آلمان اسامی ۱۰۴ دیپلمات روس را در آلمان فهرست کرده است. بائربوک افزود: ما به همراه متحدان خود در حال آماده کردن پاسخ‌های بیشتری هستیم. ما تحریم‌های موجود علیه روسیه را شدیدتر خواهیم کرد. ما همزمان حمایت خود را از نیروهای نظامی اوکراین افزایش داده و بخش شرقی ناتو را هم تقویت خواهیم کرد.

 وزیر امورخارجه انگلیس نیز در واکنش به فاجعه بوچا در اوکراین خواستار تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شد. 

لیز تراس عصر دیروز دوشنبه با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد: با توجه به شواهد قوی از جنایات جنگی، از جمله گزارش‌های مربوط به گورهای دسته جمعی و کشتار فجیع در بوچا، روسیه نمی‌تواند عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل بماند و باید تعلیق شود.

 کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد، قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما